Informasjon om Game & Art Design

Videospill design kan være en morsom og spennende karrierevalg. Mange video spillutvikling selskapene har hele lag dedikert til å produsere design for sitt spill, og disse lagene kan bestå av mange forskjellige jobber og designelementer.

3D Modeler

Tre-dimensjonale (3D) modellering er den prosess hvor en 3D-modellering spesialist viser en to-dimensjonal (2D) eller trekkes modell inn i en 3D-modell for bruk i videospill. Modellbyggere er ansvarlig for en rekke ting, blant annet å skape karakterer, våpen, gjenstander og andre elementer. Noen ganger modellbyggere er også i oppgave å lage elementer uten hjelp fra andre artister.

Concept Artist

Concept art er et viktig aspekt til spilldesign. Concept kunstnere er ansvarlig for å komme opp med den generelle "konseptet" av en bestemt vare eller karakter. Disse kunstnerne noen ganger kommer opp med ideer på egen hånd eller får et sett av parametere som skal fungere. Concept art er viktig for å gi et klart bilde av en skapelse for 3D-modellbyggere og animatører.

Storyboard Designer

Storyboard designere bruker tiden sin på å lage "dreiebok" for å hjelpe i å visualisere en historie for et videospill. Dette gjøres ved å lage tegninger og skriftlige hjelpemidler for å bidra til å forklare hva slags sammensetning vil bli brukt i enkelte scener i spillet. Dette kan inkludere ting som karakter plassering, kameravinkel og generell historie progresjon.

Forfatter

Forfattere er hjernen bak de historier i dataspill. Forfattere er ansvarlig for å lage karakter scripts samt den generelle historier som videospill følge.

nivå Designer

Nivå designere er ansvarlig for modellering og produsere de nivåene som tegnene samhandler innenfor. De er ansvarlig for plassering av gjenstander i disse nivåene samt miljøeffekter.

Animator

Animatører bidra til å gi tegn, gjenstander og miljøer muligheten til å flytte og samhandle med hverandre. Animatører er ansvarlig for animasjonene du ser i spill og for animerte mellomsekvenser og in-game filmer.