Instruks for Risk Board Game 2003 Edition

Instruks for Risk Board Game 2003 Edition


Risk, "spillet av global dominans", innebærer kjemper en eller flere spillere å ta over verden, ifølge Hasbro regelbok. Et spill langs linjene av sjakk og dam, lærer Risk strategisk tenkning mens du spiller et morsomt spill. Selv om du finner spillet lengre, reglene er ganske enkel.

Bruksanvisning

Sette opp Risk

1 Brett ut spillebrettet. Gi hver spiller en farge og gi dem deres fargede brikkene. Hver spiller skal telle opp sine start enheter som for eksempel: for tre spillere, 35 hver; for fire spillere, 30 hver; for fem spillere, 25 hver; for seks spillere, 20 hver.

2 Rull terningen for å avgjøre hvilken spiller som handler først. Denne personen hevder deretter et tomt område ved å plassere en startenhet på territoriet. Da personen til venstre for den første personen gjør det samme. Fortsett til venstre.

3 Begynn forsterkende territorier ved å plassere styreenhetene i dine hevdet territorier. Ingen grense eksisterer til antall utgangsenheter i et område. Fortsett til du plassere alle start enheter.

Spillets

4 Telle dine territorier. Antallet territorier du opptar bestemmer antall forsterkninger du mottar. En til 11 territorier tjener tre forsterkninger; 12 til 14, fire; 15 til 17, fem; 18 til 20, seks, 21 til 23, syv; 24-26, åtte; 27-29, ni; 30-32, 10; 33-35, 11; 36-38, 12 og 39-41, 13.

Spre forsterkninger i dine okkuperte områdene.

5 Bekjempe motstanderne dine hvis du ønsker det. Hvis mer enn to kampenheter sitte i noen okkupert territorium, kan du angripe en tilstøtende motstander territorium. Man kan angripe med opptil tre enheter på en gang. Å angripe, rollen en terning for hver angripe enhet (du må forlate en enhet i territoriet). Forsvareren roller én terning for hver forsvare enhet (kan bare forsvare med to enheter).

Sammenlign dø ruller. Den høyeste angriper dø sammenligner med den høyeste forsvarer dø; den nest høyeste angriper terningen sammenligner med den nest høyeste forsvarer terningen. For eksempel ruller angriperen 4, 3 og 6. forsvarer ruller 5 og 4. Fordi 6 (høyest angriper roll) er høyere enn 5 (høyeste forsvarer roll), dreper angriperen en av de som forsvarer enheter. Hvis forsvareren terningen er høyere enn angriperens, deretter en angrepsenhet dør. Fjern døde forsvare enhet fra brettet. I tilfelle av stemmelikhet, vinner forsvareren. Når du ødelegge alle som forsvarer enheter, flytte antall angripe enheter som overlevde angrepet i den nå tomme territorium.

6 Befeste din posisjon ved å ta så mange enheter (forlater en bak) fra en territorium og flytte dem til en tilstøtende område som du okkupere.

7 Tegn et territorium kort hvis du okkupert en territorium under din tur. I begynnelsen av neste sving, kan du slå i territoriet kort (i grupper på tre) for å få ekstra forsterkninger. Diagrammet på spillebrettet viser antall forsterkninger du innrømmes per territorium sett.

8 Gjenta med hver spiller til en spiller styrer alle områder på spillebrettet. Denne spilleren vinner.