Instruksjoner for Mattels Harry Potter spill

Instruksjoner for Mattels Harry Potter spill


Harry Potter og de vises stein Mystery på Galtvort Game er et spill laget for tre til seks spillere, åtte år eller eldre. Målet er å være den første personen til å løse et mysterium basert på Galtvort school.The spillet ligner på Clue, men spilles på et brett og med brikker som er laget fra Harry Potter-bok-serien. Den som vinner spillet løser gåten som professor fanget en bestemt person kaster en viss spell på en bestemt offer

Bruksanvisning

Setter opp

1 Brett ut spillebrettet. Gi hver spiller med en anelse sjekkliste.

2 Valgte en Hat Mover og plassere den på Galtvort Crest ligger på bordet. Gjenta dette trinnet for hver spiller.

3 Plasser Ghost på Ghost begynner Haunt.

4 Separer den grønne Galtvort kort fra de blå Hint kort. Hogwarts kort bør plasseres med forsiden ned på kanten av brettet.

5 Skill Hint kort i henhold til de aktuelle kategorier. Disse kategoriene inkluderer lilla med hvite kanter fakultet kort, gul grenser skyldige kort, røde innrammede Spell kort og blå innrammede Victim kort. Hver haug skal stokkes og plasseres med forsiden ned.

6 Valgte en forhandler.

7 Velg ett kort fra hver bunke og legg den under Fluffy er Trapdoor. Kortene bør velges av forhandleren bare, og tilfeldig.

8 Deal ett kort til hver spiller fra fakultetet kortet bunken. Spillere kan se på deres hint kort, men bør ta forsiktighet for å skjule den fra andre spillere. Spillere bør markere sin hint kortet ut på sin sjekkliste. Hver gang en spiller får et kort sjekkliste deres skal oppdateres. Ikke vis andre spillere sjekklisten.

9 Kombiner alle gjenværende kortene og shuffle. Bordkort forsiden ned ved siden av brettet.

10 Har hver spiller kaste terningene. Den enkelte med flest får lov til å gå først og spill flytter seg med klokken.

Spillets gang

11 Rull terningen og bevege seg mot et klasserom den rettede antall plasser. Du kan flytte fremover, bakover, diagonalt eller sidelengs. Spillere kan ikke lande på samme plass to ganger eller gå inn og komme ut av et klasserom på samme tur. Hvis begge terningene viser toppene på din tur, kan du tegne to "Galtvort kort." Følg instruksjonene på det første kortet før du spiller det andre kortet og slutter din tur. Hvis en kam vises, valgte et kort fra "Galtvort Cards" og følg instruksjonene før du flytter spillebrikken det antall plasser som vises av den andre terningen. Spillere kan velge å flytte enten deres Hat Mover eller Ghost på hvert kast. Hvis en spiller kaster dobler de kan flytte begge deler summen av terningene.

12 Besøk et klasserom. Oppdater sjekkliste og tegne et hint kort eller teste en anelse. Hvis hint dekk er tom må du teste en anelse. Spillere kan også bo i et klasserom for en ekstra tur hvis de ønsker å teste en anelse etter at de trekker sine hint kort.

1. 3 For å teste en anelse valgte et fakultet, skyldige, spell og offer du tror er under lemmen. Du må bruke fakultetet navnet på klasserommet hvor du befinner deg. Spillerne må vise deg hint kortene som inkluderer dine gjetninger, hvis de har dem. Hvis de har mer enn én av hint kort, kan de velge hvilken du vil avsløre. Oppdater sjekkliste tilsvarende.

14 Hodet til lemmen når du tror du vet hva fire kortene er under døren. Nevn de fire hint kortene du mener er under lemmen.

15 Åpne lemmen og se om du er riktige. Alle fire kortene må samsvare med din gjetning å være korrekt. Dersom alle fire kortene ikke er like, ikke deler kortene identiteter. Deal dine hint kortene til de andre spillerne en etter en, og starter på venstrekanten, og se resten av kampen utfolde seg. Hvis du er riktig vinner du spillet og spille ender.

Hint

  • Klasserom kan ikke angitt eller avsluttet diagonalt. Du kan ikke oppta en plass allerede opptatt, og du kan ikke hoppe andre spillere. Hvis du vil hoppe en annen spiller, må du stoppe i rommet før det okkuperte plass.