Kart Making Tips for RPG Maker XP

Kart Making Tips for RPG Maker XP


RPG Maker XP er fjerde generasjon av en RPG lage programvare programmet tilgjengelig for nedlasting på nettet. Den maker lar brukerne lage en ekspansiv 2D rollespill ved hjelp av ulike virtuelle verktøy, implementere enten pre-laget rekvisitter og gjenstander eller tillater brukere å lage sine egne. Et kart i et rollespill er egentlig spillet verden der ulike tegn vil krysse, og programvaren inneholder alle de nødvendige verktøy for å lage en bruker deler av veien, fangehull, gress, vann eller en rekke andre elementer. Hvis du ønsker å gjøre en virkelig flott og opprinnelige kartet for RPG-prosjektet, er det en rekke tips du bør huske på.

Bruk unike kunstverk

Opprette spillverdenen innebærer mye bruk av brikkesett, som er essensielt bilder som er lagt ut på et rutenett for å lage et kart for spillet. Fordi mange mennesker velger å bare bruke pre-laget brikkesett tilgjengelig på nettet, kan spillerne se de samme skapninger, byer og teksturer dukker opp i ulike spill om og om igjen. For en virkelig spesiell kartet, kan du prøve å lage ditt eget kunstverk ved hjelp av programvaren & # 039; s fliser sett redaktør. Her kan du nesten male brikkesett og tilordne dem attributter, noe som gir spillet en unik luft som kan mangle fra andre prosjekter.

Legg vær

Legge tilfeldig vær vil gi spillet kartlegge en følelse av realisme og endre atmosfæren. For eksempel er en kirkegård trolig gjort mye mer atmosfæriske når tåke eller tåke er lagt til. kan legges tåke og andre vær å bruke overlay innstillinger, og prosessen for å lage det avhenger av hva & # 039; s på kartet, slik at du & # 039; ll trenger å konsultere RPG Maker XP manuell eller en tutorial for nøyaktige instruksjoner. Men før implementere tåke, må du gjøre den grunnleggende struktur for det ved hjelp av enten et bilderedigeringsprogram som Photoshop eller bare laste ned en tåke tekstur fra RPG Maker XP nettsamfunn.

Sjekk tørrstoff

Kontrollere din faste stoffer kan være den viktigste delen av enhver mapmaking prosess. Et fast stoff er et område av kartet som en spiller ikke kan bevege seg gjennom, som et tre eller en vegg. Ingenting vondt kartet helt som å ha en karakter plutselig flytte sømløst gjennom en haug med busker eller trær eller selv over vann, så sørg for at du sjekke hver flis som & # 039; s for å være solid, høyreklikker du på den og krysse av " satt fast "boksen.