Kinasjakk Board Game Instruksjoner

Kinasjakk Board Game Instruksjoner


Kinasjakk er et brettspill for to til seks personer. Styret er en sekskantet rutenett med seks trekanter lage en sekskantet stjerne. Tradisjonelt spillebrikkene er klinkekuler, men pluggene er nå mer vanlig. Kinasjakk er et strategispill der spillerne prøver å flytte sine brikker over hele linja samtidig hindre motstanderen fra å gjøre det samme.

Setup

Spillere plassere 10 klinkekuler eller plugger inn i sine trekanter. Hvis bare to personer spiller, bør de sette sine brikker opp i trekanter motsatt hverandre. For tre eller flere spillere, bør så mange spillere som mulig være overfor hverandre. Mange brett er fargekodet, slik at spillebrikker matche sine start trekant. Bruk en myntkast eller lignende metode for å bestemme hvem som går først.

Spille

På sine svinger, kan spillerne gå ett stykke en plass eller kan hoppe hvis hans stykke er i tilknytning til en annen del av hvilken som helst farge. Hvis hop setter brikke i en posisjon for en annen hop, kan du fortsette til det ikke mer humle er tilgjengelige.

Spill roterer med klokken. Din tur avsluttes når du har fullført et trekk av en plass eller til du går tom for humle. Du kan flytte brikkene dine inn i alle rom i styret, inkludert trekanter, men du kan ikke flytte et stykke ut i trekanten motsatt når den kommer inn.

Vinne

Målet med Kinasjakk er å få alle dine spillebrikker over hele linja i motsatt trekant. Den første personen som gjør dette vinner spillet. Strategier noen ganger innebære å bygge "broer" som lar deg hoppe stykker hele veien over hele linja, eller "vegger" som hindrer motstanderen fra hopping eller komme videre i noen tilfeller.

Den "Tvilsomme Block"

En situasjon noen ganger utelatt av reglene er når en motstander later en spiller stykket i sin trekant for å hindre motstanderen fra å få alle 10 spillebrikker i. Dette er ikke en veldig effektiv strategi siden det vanligvis fører til en fastlåst situasjon, men du bør bestemme på forhånd hvordan de skal håndtere det. Ett alternativ er å si at en spiller vinner når alle tilgjengelige spor i motstander trekant er fylt opp, ikke nødvendigvis alle 10.