Kirkens Games for fem til åtte-åringer

Kirkens Games for fem til åtte-åringer


Små barn elsker å spille spill. I kirken er spill som brukes til å underholde, for å gjennomgå bibelhistorier og konsepter og til hjelp i utenatlæring. Bruken av spill har små barns oppmerksomhet og forsterker viktigheten av begreper som tålmodighet, tar svinger, teamarbeid og oppmuntrende andre.

"Noah Sier"

Dersom barn som "Simon Says", vil de elske "Noah sier." Lederen deler barna inn i tre lag: ender, katter og hunder. Lederen forklarer lydene og handlinger som hvert dyr gjør. Hunder bjeffer, logre eller beg. Ducks vralte, kvakksalver eller fly. Katter male, meow eller slikke deres poter. Hvis lederen innleder en handling med "Noah sier:" alle dyrene må gjøre handlingen. Hvis han sier en handling uten å si "Noah sier," da bare de aktuelle dyrene gjøre handlingen. For eksempel, hvis lederen sier "Noah sier purr," alle maler. Hvis lederen bare sier "Purr," bare de kattene skal male. Hvis en "dyr" utfører en handling hun ikke burde, er hun ute.

"Pin Rock på Goliath"

Dette spillet er basert på den tradisjonelle partyspill "Pin halen på eselet." Læreren tapes et bilde av Goliat til veggen. En student er bind for øynene og gitt et stykke klebrig tack å representere en stein. Læreren snur student rundt et par ganger, tar sikte ham i retning av Goliat og forteller ham å beseire Goliat med rock som David gjorde. Dette spillet er bra for gjennomgang av leksjonen så vel som å få barn i bevegelse og ler.

"Balloon Burst"

Memorere bibelvers er det kjempegøy med denne ballongen spillet. Læreren skriver ordene i et bibelvers på oppblåste ballonger; ett ord per ballong. Hun kassetter ballongene til en vegg eller dør. Klassen leser verset sammen. Deretter dukker læreren ett ord med en push pin og har klassen lese verset igjen. Ungene tur velge en ballong til pop og gjenta vers. Innen utgangen, er alle ordene borte og studentene må gjenta vers med alle ordene mangler.

"Gjett"

"Gjett It" er et annet spill som hjelper små barn huske viktige bibelvers. Læreren skriver verset på brettet. Klassen leser vers høyt. En elev snur ryggen til vers, og til de andre i klassen. Barna gjenta vers og la ut et ord, ved å erstatte en klapp for det manglende ordet. Studenten med ryggen til klassen må gjette hvilket ord ble utelatt. Hver runde, studentene erstatte flere ord med klapper. Dersom studenten gjetter feil, må han bytte plass med noen andre. Den neste runden fortsetter og ny student må gjette ordene som mangler.