Klasserom Spill for barnehage

Klasserom Spill for barnehage


Barnehagen gir en morsom erfaring. Barna leke og ha det gøy mens du lærer grunnleggende ferdigheter. En måte å lære barna er ved å la dem spille pedagogiske spill. Det er sikkert mer moro enn å sitte ved en pult og stirrer på en bok eller tavle. De beste spillene for barnehager gir en blanding av læring og dumhet.

Simon sier

Simon Says er et klassisk barnespill. Det hjelper barn lærer å lytte og følg instruksjonene. Dette er en god måte å forberede barna i barnehagen for høyere klassetrinn.

For å starte spillet, forutsetter en person rollen som Simon. Han står foran de andre spillerne og roper ut kommandoer. Spillerne må følge noen kommando som starter med "Simon Says". Spillere bør ignorere alle andre kommandoer. Enhver spiller som utfører en kommando til feil tid elimineres. Spillet fortsetter til en person gjenstår, eller læreren kan stoppe spillet hvis det går for lenge.

Musical Chairs

Musikalske stoler er et klassisk musikkspill som hjelper barna i barnehagen utvikler rytme ferdigheter. De lærer å holde seg i takt mens marsjerte i kor rundt stolene.

Spillet krever nok stoler for alle unntatt én spiller. Sett stolene i en sirkel for barn å marsjere rundt. Barna marsjere til musikken stopper. Så snart musikken stopper, barna løpe for å få et sete. Den ene spilleren stående elimineres. Læreren fjerner en stol når en spiller blir slått. Fortsett å spille til bare én spiller gjenstår.

Bingo

Bingo introduserer kindergartners til tall og oppfordrer bildegjenkjenning. Tradisjonell bingo med tall lærer barn nummer anerkjennelse. Bilde bingo lærer barn å gjenkjenne mønstre og objekter. Men begge versjoner av spillet følger de samme reglene.

Numerisk bingo bruker kort med tall printet på dem. En innringer roper ut et tall og har nummer slik at barna kan se det. Spillere så sjekk for å se om nummeret vises på sine kort. Foto Bingo er den samme, bortsett fra at tallene er erstattet med bilder. Den som ringer holder opp et kort som inneholder et bilde. Spillere ser på sine kort for å se om de har samme bilde. Målet er å matche en hel rad enten diagonalt eller vertikalt.