Kort Regler for Intrigue Clue

Kort Regler for Intrigue Clue


"Clue: Oppdag hemmelighetene" er en oppdatering av det klassiske brettspillet Clue med nye regler og tillegg av Intrigue og personlighet kort. Det er fortsatt de samme seks hovedpersonene, men spillet oppdaterer sine personligheter. Det er ni våpen i den nye Clue spillet. Våpen inkluderer et balltre, pistol, lysestake, kniv, tau, øks, dumbbell, gift og et trofé. Her er de nye reglene for den oppdaterte Clue spillet.

Sette opp spill

Skill Rumor kortene i tre stabler: Gjester, Rom og våpen. Tegn ett kort fra hver bunke og legg den i den gule konvolutten. Dette er kriminalitet kort. Kombiner de rester Rumor kortene og sende dem ut til hver spiller jevnt. Plasser noen ekstra kort med billedsiden ned i bassengområdet av spillbrettet. Plasser brikkene i riktig utgangspunkter og våpnene i bassengområdet. Stokk Intrigue kortene og sett dem til side. Gi hver spiller en pute av papir for å holde styr på ledetråder.

Spillets

Den første spilleren ruller terningen for å se hvor mange firkanter hans karakter kan bevege seg. Spilleren kan stoppe når som helst før sine trekk ender. Hvis han treffer et spørsmålstegn kvadrat, må han stoppe og trekke en Intrigue kort. Når en spiller forlater et rom, kan han ikke skrive det i løpet av den svingen. En gang i et rom, har spilleren til å forlate den på sin neste tur. Når en spiller går inn i et rom, må han stoppe der og ikke kan passere gjennom.

Intrigue kort: Klokker

Når en spiller lander på et spørsmålstegn eller ruller et spørsmålstegn med terningen, tegner han et Intrigue kort. Det er åtte klokke kort i Intrigue dekk. Den første syv gjøre ingenting, men den åttende Clock kortet gjør den spilleren som trekker det neste drapsoffer. Hennes spill er over, og hun avslører hennes kort for hver spiller å se. Den åttende Clock kortet tilbake til dekk betyr morderen kan drepe hver spiller før mysteriet er løst.

Intrigue kort: Keepers

De andre Intrigue kortene er Keeper kort. Disse Intrigue kortene har spesielle regler en spiller kan holde og bruke når som helst. Disse kortene inkluderer flytte hvor som helst på brettet, unngå en Rumor avsløre, ta en ekstra tur, se en annen spillers kort, legge til din rolle, flytte en spiller tilbake til hjem annet foreta en ny Rumor.

personlighets~~POS=TRUNC

Hver spiller mottar en personlighet kort basert på hans karakter før spillet starter. Han kan bruke dette kortet en gang i løpet av spillet. De spenner fra å starte ekstra Rykter å flytte hvor som helst på brettet.

rykter

Når en spiller går inn i et rom, kan han starte et rykte. Han beveger seg enhver spillers brikke og en av våpen inn i rommet for å gjøre Ryktet (eksempel: Sennep med kniven i biblioteket). De andre spillerne må bevise ham feil. Spilleren til venstre får den første sjansen, og hvis hun har en av de kort av Ryktet, hun må vise den til personen som gjør Rumor. Hvis hun ikke har et av kortene, får den neste spilleren sjansen til å motbevise det. Hvis ingen kan bevise sin Rumor galt, ender spillerens tur.

beskyldninger

Når en spiller finner ut de tre kortene i konvolutten, drar han til bassenget. Når man kommer til bassenget, gjør han en anklage. Etter anklagen, han ser på kortene i konvolutten. Hvis han har rett, vinner han spillet. Hvis galt, er han ute av spillet. Han fortsetter å vise kortene når du blir spurt, men kan ikke lenger bevege seg rundt på brettet.