Læring spill for barn under fem år

Læring spill for barn under fem år


Det finnes en rekke spill som barn under 5 år kan spille som vil hjelpe dem til å begynne sin læring i tidlig alder. Små barn absorbere kunnskap som en svamp, noe som betyr at årene under og før førskole er ideelle alderen for et barn å begynne å lære ting og få kunnskap om at de vil være i stand til å ta med seg når de kommer inn grunnskole. Innlemming metoder for læring i spill vil la barn få et forsprang på sin utdanning mens de også nyter sin spilletid.

Godteriland

Candy Land er klassiske barne brettspill som lar spillere rase gjennom Candy Land ved hjelp av plast biter av forskjellige farger som er formet som en pepperkakemann. Spillere trekke kort, og deretter flytte sin pepperkakemann til plassen på brettet som samsvarer med deres kort. Personen som når godteri slottet første er vinneren av spillet. Candy Land kan hjelpe barn under fem lære å identifisere og bli kjent med grunnleggende farger.

Chutes og leidere

Chutes og leidere ikke bare hjelper små barn å praktisere sin telling ved flytting bønder, men det bidrar også til å lære dem om moral. Spillet har en rekke bilder som bønder kan lande på. Hvis bildet representerer en god gjerning, og spilleren kan gå videre opp stigen. Hvis bildet representerer en dårlig gjerning, og spilleren må flytte tilbake. En spinner brukes til å bestemme antall trekk en spiller er tillatt.

ABC Book

Barn under 5 år kan lære sine ABCs ved å opprette en ABC bok. Barnet kan bruke en utklippsbok eller sette sammen biter av papir sammen for å lage sin egen bok. På første side i boken, skrive ned bokstaven "A" og da har barnet tegne et bilde av noe som begynner med bokstaven vises. Har brevet er skrevet i både store og små former. Lage et spill ut av aktiviteten ved å ha barnet peke ut objekter i huset som begynner med bokstaven du og barnet er for tiden arbeider med.

Hi-Ho Cherry-O

Hi-Ho Cherry-O er et spill som kan hjelpe små barn begynner å lære å telle. Hver spiller må plukke kirsebær fra sine kirsebærtre. Spillet har en spinner som brukes til å bestemme mengden av kirsebær at spilleren vil plukke. Den første spilleren til å plukke alle de kirsebær fra sin kirsebærtre og sette kirsebær i bøtten er vinneren av spillet.