Limeskattejakter for Kids

Limeskattejakter for Kids


Skattejakt utfordre deltakerne til å bevege seg fra ett sted til den neste, ved hjelp av ledetråder som finnes på det første stedet å finne den andre, til spor på andre finne den tredje, og så videre. På slutten av jakten er en belønning eller premie. Ledetråder om jakter kommer i mange former; barn som bruker limericks å beskrive neste lokasjon oppleve en balanse mellom utfordring og moro.

Scavenger Hunt Basics

En skattejakt kan være ferdig innen et individ, med små grupper konkurrerer om å finne det siste sporet først, eller som en stor gruppe aktivitet. Sporene er skjult på forskjellige steder rundt et sett søkeområdet. Søkeområdet er opp til deg og hva som er tilgjengelig for deg. På en regnfull dag, en gatefeier jakten i huset gir moro bort fra været. På den annen side kan en gatefeier jakten på en dag camp dekke hele leiren grunnlag.

Grunnleggende Limerick

En limerick er en struktur av dikt som består av fem linjer. De to første linjer rime med hverandre, etterfulgt av to linjer som ikke rimer med de to første, men rimer med hverandre, og en avsluttende linje som rimer med den første linjen. I et passende Limerick, den første, andre og femte linjer inneholder ni eller 10 stavelser, mens den tredje og fjerde inneholde fem eller seks hver; men du kan justere disse for å gjøre dine limericks fungere, så lenge diktet fortsatt har rytme.

Vanskelighetsgrad

Når du arbeider med limericks som ledetråder, er det viktig å huske hvem de tiltenkte spillerne er og hvor hardt du vil ha dem til å fungere, slik at sporene er tilstrekkelig kryptisk. Når du oppretter en jakt for små barn, bør limericks være selvforklarende, noe som gir et klart bilde av hvor du skal dra neste. For eldre spillere, kan sporene være mer kryptisk, om ønskelig, og tvinger spillerne til å utlede hva anelse betyr.

Clue Location

Når du velger anelse steder, velger de som er viktige nok til å bli kjent, og presise nok til å gjøre å finne ledetråd mulig. For eksempel; hvis du skriver for en leir jakt, er det bare å lage et dikt som fører til hovedhytta kan ikke være spesifikke nok for lagene å finne en ledetråd. Diktene bør plasseres på et sted på det stedet som er lett å finne når de søker etter, men ikke så lett å finne at lagene kan komme til å se et dikt for senere i jakten.

hint

Gir tips for jakten, enten ved å gi dem på forhånd for å en jakt monitor som reiser med gruppen, men hjelper ikke tyde ledetråder, eller ved å gi dem i en konvolutt med diktene leses hvis stabbet, gjør at lagene å finne hjelpe på vanskelige dikt. Det er ingen grense for hva et hint kan være, alt fra bare å navngi et bestemt område i spillet sone, til et bilde av hvor ledetråd er skjult.