Liste over Star Wars-spill

De "Star Wars" -filmene har gytt et stort antall videospill gjennom årene. Mange av disse spillene gjenfortelle historiene fra filmen, kjøttet ut sidehistorier eller lage helt nye historier satt i «Star Wars» -universet. Den "LEGO: Star Wars" -serien, "Battlefront" -serien, "Empire at War" og "Star Wars: The Old Republic" -serien er de mest aktive spill utviklet i «Star Wars» -universet i form av spillere.

LEGO: Star Wars

Den "LEGO: Star Wars" -serien er et actionspill som gjenforteller historien om "Star Wars" -filmene. Som vanlig med "LEGO" dataspill, er det ingen forståelig dialog i spillet. Kroppsspråk og endringer i mumlet intonasjon formidle hva som skjer. Spillet er orientert primært til et yngre publikum, og beholder en humoristisk tone gjennom hele videospill, selv under mørke deler av handlingen.

Star Wars: Battlefront

"Star Wars: Battlefront» -serien er en første-person skytespill som ligner på «Battlefield» -serien. Spillere velger å spille som opprørerne, Imperials, Old Republic eller CIS krefter avhengig av slaget. Kampen vinnes av tappe fiendtlige forsterkninger. Killing fiendtlige soldater utarmer denne summen, men er ikke den mest effektive metoden for spillet. Fange mer enn halvparten av kommando punkter i slagmarken fører til forsterkninger av den andre siden å utarme noen få sekunder. Målet for kampen er å sikre laget ditt kontroller så mange kommando poeng som mulig på grunn av dette.

Star Wars: The Old Republic

"Star Wars: The Old Republic" er et MMORPG (MMORPG) satt 3500 år før filmene. Spillere kan velge å spille som Jedi, Sith eller ikke-Force harmonerende klasser. Klassen Valget bestemmer om spilleren støtter galaktiske republikken eller Sith Empire i den store krigen som forekommer på dette punktet i "Star Wars" tidslinje. Spillet har blant annet et større fokus på historiefortelling enn typisk for MMORPGs.

Star Wars: Empire at War

"Star Wars: Empire at War" er et sanntidsstrategispill satt før hendelsene i "Star Wars:. A New Hope" Spilleren kan velge å styre Rebel eller Imperial krefter. I motsetning til mange RTS-spill, er stasjonene ikke er isolert fra hverandre. Tropper som overlever en kamp er tilgjengelige for å kjempe i den neste. En hensynsløs kostnad kan vinne en kamp, ​​men koster så mange soldater at neste kamp ville være langt vanskeligere å vinne.