Loopz Spilleregler

Mattels Loopz tester spillernes evne til å blande musikk, gjenta sekvenser og holde tritt med raskt skiftende lys mønstre. spillet anbefales for alderen 7 og oppover, og har ingen rørende; heller, sensorer plukke opp spillernes håndbevegelser som de vinke dem gjennom looper som flash lys og lager lyder. Regler for de syv Loopz moduser hjelpe spillere som de takler både single-player og multiplayer spill.

Create-A-Track Mode

Spillere ligne lysmønstre å lage et spor i "musikkvitenskap." I denne single-player spill, viser Loopz tilfeldige lysmønstre og spiller et instrument som akkompagnement. Etter hver vellykket etterligner av et mønster, spillerne høre det arbeidet de nettopp avsluttet. Loopz spiller deretter et annet lys mønster med ulike instrument akkompagnement. Denne syklusen fortsetter til spillernes komplette fem instrument mønstre, og da de hører hele sporet. De tre-nivå spillet avsluttes hvis spillerne gjøre tre feil under et mønster.

freestyle Modes

Spillere remix musikk i "Freestyle DJ." I denne nonkompetitiv single-player spill, spillerne velger en sang og vinke hendene gjennom de fire sløyfer å veksle musikken som spilles. Bortsett fra skiftende hendene fra en løkke til en annen, spillere vinke hendene gjennom to løkker samtidig for å produsere spesialeffekter som riper.

"Music Studio" utfordrer spillerne til å mestre en skala fra 10 notater på et instrument. I denne nonkompetitiv single-player spill, spillerne vifte med hånda gjennom looper gjør instrumentlyder. For å spille notater fra laveste til høyeste, spillerne følger den angitte sløyfe mønster.

Mønster-Mimic Modes

"Gjenta Beat" utfordrer spillerne til å huske lysmønstre. I denne single-player spill, spillerne gjenta lysmønstre som looper blinke dem. Som spillere prøve å gjenta rekkefølgen av blinkende lys, fortsetter spillet vinne flere blinkende lys på utfordringen. Ved å fullføre 10 ledetekster, spillere gå til neste nivå. Spillere får en sølv, gull eller platina medalje avhengig av resultatene i denne tre-nivå spill.

To spillere bygge en musikalsk sekvens og prøver å memorere mønsteret i "Versus Mode." Etter en spiller bølger hånden gjennom noen loop, gjentar den andre spilleren blir bedt om det. Deretter den andre spilleren bølger hånden gjennom noen loop, legger til et annet spørsmål til mønsteret. Spillet fortsetter på denne måten, med spillere gjentatte mønstre og legge instruksjonene. Spillet slutter når en spiller gjør tre feil. Spilleren med flest riktige mønsteret etterligner vinner.

Reflex-Tester Modes

Loopz utfordrer spillerne til å holde tritt med blinkende lys i "Reflex Master». Spillere scorer vellykkede treff hvis de beveger hendene gjennom blinkende løkkene før lysene slukkes. I et single-player spill, må spillere scorer minimum antall treff for å gå til neste nivå. Spillere må score 50 treff i tredje nivå for å fullføre spillet. I et flerspillerspill, spillere bytter og prøve å score så mange treff som mulig på 30 sekunder. Spilleren med høyest poengsum vinner.

Spillerne prøver å holde musikken gående i "Rhythm and Flow". I denne single-player spill, sanger starte på nytt hvis spillerne ikke klarer å vinke en hånd gjennom løkken før lyset slukkes eller hvis de vinke en hånd gjennom feil loop. Spillere gå til neste nivå når en sang spilles uten avbrudd i 30 sekunder. Spillet slutter når spillere gjør seks feil i løpet av en sang. Spillere får en sølv, gull eller platina medalje avhengig av deres prestasjoner.