Luxor 3 Ball Typer

Luxor 3 Ball Typer


Luxor 3 er den tredje i en serie av egyptisk-inspirerte ball skyting spill tilgjengelig for spill eller laste ned. I spillet styrer du en skytter som beveger seg horisontalt nederst på skjermen med musen. Skytteren er lastet med en tilfeldig sekvens av fargede baller, som skytes ut ved å klikke musen. Ovenfor skarabé biller vises presser kjeder av fargede baller langs en labyrint-lignende bane. Målet er å skyte kjeder av tre eller flere like-fargede baller for å ødelegge dem alle før billen når hjemmet ved utgangen av labyrinten. Hver farge ball representerer en annen egyptisk gud og vil slippe en annen oppstart tredje gang at fargen har blitt ødelagt. Fargene og sine krefter er oppført i den rekkefølgen de vises som spilleren utvikler seg gjennom nivåene av spillet.

Grønn

De grønne ballene er avledet fra Geb, jorden gud. Geb vil slippe en av to krefter i tilfeldig: revers, noe som vil føre til at billen til midlertidig dra sin kjede bakover, eller netto, noe som vil føre til noen power-ups eller andre droppet premier å være automatisk "fanget" uten å måtte manøvrere skytespill under dem.

rød

De røde ballene er utledet fra Ra, solguden med hodet av en falk, anses å være den viktigste guden i egyptisk mytologi. Ra vil slippe en av to krefter i tilfeldig: ildkule, som vil føre til at neste skudd for å eksplodere alle ballene i nærheten av sin hit, eller speedshot, noe som vil føre til at skudd for å lande raskere.

Gul

De gule baller er utledet fra Isis, mor eller dronning gudinne. Isis vil slippe en av to krefter i tilfeldig: stoppe, noe som vil føre til at billene presser kjedene å fryse midlertidig, eller vill, noe som vil føre til at neste ball skutt til automatisk matche hvilken farge den treffer.

Blå

De blå baller er utledet fra Nut, himmelen gudinne. Nut vil slippe en av to krefter tilfeldig: treg, noe som fører til biller å flytte halvparten så raskt midlertidig, eller lyn, som vil skyte en bolt av elektrisitet i stedet for en ball på neste sving, ødelegge uansett at bolt treff.

Purple

De lilla ballene er utledet fra Horus, sønn av Isis og Osiris med et hode som en hauk, ofte symbolisert ved øyet. Horus vil slippe en av to krefter i tilfeldig: fargebombe, som automatisk fjerner alle kuler av samme farge som den neste skudd, eller skorpion, som sender en skorpion fra basen på slutten av labyrinten til ram og ødelegge sfærer nærmeste til slutten.

Hvit

De hvite baller er utledet fra Osiris, guden for de døde. Osiris vil slippe en av to krefter i tilfeldig: farge sky, som fargestoffer et område med kuler for å være i samme farge, eller farge replacer, som erstatter en farge for en annen over hele linja, og dermed redusere det totale antall farger å skyte med en .

Svart

De svarte baller er utledet fra Anubis, guden for balsamering med hodet til en sjakal. Anubis vil slippe en av to krefter i tilfeldig: pyramide blocker, som hindrer kuler fra å komme inn i basen slutten av labyrinten og dermed spillet slutter, eller kamp merkepenn, som viser hvor de beste bildene er på brettet.

Teal og Orange

Blågrønn baller er utledet fra Thoth, visdommens gud med hodet til en ibis. Thoth vil slippe farge sort, som ordner alle kuler å være ved siden av like farger. De oransje ballene er avledet fra Sekhmet, gudinnen for ødeleggelse med hodet til en løve. Sekhmet vil slippe sandstorm, som tilfeldig ødelegger halvparten av kulene på brettet.