Macintosh SE Games

Macintosh SE Games


Macintosh SE var en enkel datamaskin levert i 1987 av Apple Computer selskapet. Det hadde 1MB RAM og løp tosidige 800K disketter. Noen modeller hadde 20 MB harddiskplass, for eksempel SE / 20, eller 40, som SE 4/40. De kunne kjøre et bredt utvalg av spill, mange av dem kan lastes ned og spilles på min gamle Mac SE nettside, eller til og med funnet på Ebay og kjøre på gamle SE datamaskiner.

Glidefly

Glider ble utgitt i 1988 av John Calhoun. Et arkadespill, krever Glider spillerne til å tenke og reagere raskt. Spillerne kontrollerer en liten papirfly og forsøke å flytte flyet gjennom en 15-room house. De må unngå å treffe noe i huset, slik som gulvet, stoler, sofaer, bord og andre møbel. Det er også lys, stikkontakter, leketøy helikoptre, barn, voksne og til og med katter darting rundt prøver å få papirfly. Som flyet flyr, kan spillere kontrollere hvor det går til venstre eller høyre med piltastene. Men de kan ikke kontrollere flyets bevegelse oppover. I stedet forsøker de å fange luft fra varmeventiler i hvert rom for å holde seg flytende. Spillere kan velge mellom to forskjellige plan, hvor mange liv de ønsker og selv hvilket rom de ønsker å starte i. Den er tilgjengelig for gratis nedlasting på Chello og er spillbar på My Old Mac.

Iago

Iago er et veldig enkelt utformet spill med enkel grafikk som gjør det lett kan spilles av på en Macintosh SE eller hvilken som helst datamaskin fra epoken. Den ble opprinnelig utgitt i 1984. I hovedsak er Iago spillet Othello nytt navn. Spillerne må forsøke å fange deres motstanderens brikker ved å "sandwiching" dem mellom biter av deres farge. Den fanget stykker blir så snudd til å bli den samme farge som sitter og blar spillerens stykke. Spillere snu i alle åtte retninger på brettet, slik at det er en svært strategisk komplisert spill. Når hver plass i styret er fylt, er bitene telt og spilleren med flest brikker vinner. Spillerne bruker sin museknapp til å klikke på stedet de ønsker å fange. Spillet vil automatisk snu de riktige brikkene, noe som gjør spille og score holde enkel. Spillet kommer med tre forskjellige vanskelighetsgrader og to forskjellige bord størrelser. Den har også en "skjule sjefen" alternativet, som ble brukt til å skifte til en offisielt utseende regneark for folk som lekte på jobb. Den kan lastes ned på Chello og spilte på min gamle Mac.

Zork Zero

Zork Zero ble lansert i begynnelsen av 1990, og var den siste kampen i Zork-serien designet av Infocom Implementers. Det er et eventyr spill som har en sterk snev av humor som kan holde spillerne underholdt. Megaboz er en magiker som forbanner Quendor, hjemlandet, noe som fører til død Herren dimwit Flathead overdreven og alle resten av kongefamilien. Du må ta med imperiet tilbake til sin ære ved å søke gjennom Quendor å finne en kur for forbannelsen. Spillere spille fra en overhead perspektiv og reise gjennom fargerike verdener. De angriper fiender og snakke med forbipasserende for å lære ledetråder. De samler elementer, for eksempel rustning og våpen, for å bli sterkere. Mye av dialogen er utformet for å være morsomt. Spillerne bruker piltastene til å flytte og ulike knappene på tastaturet for å angripe, forsvare og administrere sine elementer, blant annet. Det er en høyere-end spill for Macintosh SE, men er helt spillbar via nedlasting eller ved å spille det på min gamle Mac.