Magic the Gathering Card Game Rules

Magic the Gathering Card Game Rules


Magic the Gathering er en populær strategi kortspill først oppfunnet av Richard Garfield som en studie i matematisk sannsynlighet. Wizards of the Coast, selskapet som eier kortspill, høstet fordelene av spillets enorme popularitet gjennom 1990-tallet, utvikle systemer for turneringsspill og holde hobby butikker i virksomhet rundt om i landet. Reglene for spillet kan ta et par kamper for å få taket på, men det grunnleggende er ganske lett å mestre.

Materialer som trengs for å spille

Hver spiller av Magic the Gathering trenger en kortstokk med Magic kort (kalt et bibliotek) består av spilleren minst 60 individuelle kort. Spilleren vil også trenge noen form for disken for å holde orden på sitt liv totalt gjennom hele spillet. Dette kan være fargede perler, en spesielt opprettet "life counter" eller bare blyant og papir. Hver spiller begynner spillet med 20 liv.

Målet med spillet

En spiller kan vinne et spill av Magic the Gathering på en av to måter: redusere motstanderens liv totalt til null eller slitasje en motstander ned før han har ingen kort igjen å trekke fra sitt bibliotek. En spiller oppnår den oppgaven med å spikke liv borte fra sin motstander ved å bruke hans dekk å tilkalle skapninger og trylleformularer for å kjempe på hans vegne.

Komponentene i en Basic magi Deck

Fem farger finnes i Magic the Gathering: hvit, grønn, blå, rød og svart. Hver av disse fargene representerer en annen stil av magi og har staver, land (for å generere spell avstøpning makt) og skapninger forbundet med det og unike styrker og svakheter. Flertallet av dekk for Magic er konstruert ved hjelp av to farger. En grunnleggende to-farge Magic the Gathering dekk, hvitt og grønt, vil se omtrent slik ut: 12 Skog og 12 Plains (land), 10 hvite skapninger, 10 grønne skapninger og en blanding av 16 hvite / grønne staver.

kort~~POS=TRUNC

Spillerne er begrenset i forhold til hvor mange av hver oppkalt kort en Magic dekk kan ha. Generelt er en grense på fire kopier av skapning, spell eller artefakt kan innlemmes i dekket, selv om ingen begrensning eksisterer på hvor mye land en spiller kan bruke. Unik eller "legendariske" kortene finnes i Magic the Gathering og er merket som sådan på spillekortet. Bare én av disse kortene (en av hvert legendariske kort) er tillatt per magi dekk.

Ideen er å konstruere en Magic dekk som omfatter kortene integrert i spillerens vinnende strategi i mengder på fire, mens blant annet kort som kan komme godt med bare i visse spillsituasjoner i mengder av en eller to. Dette driver sannsynligheten for å få nyttige kort høyere og situasjonskort lavere.

turn Struktur

Spillet er delt opp i svinger der en spiller forsøker å kaste forbannelser og tilkalle skapninger fra sin magi dekk for å ødelegge hans motstander. En spiller begynner spillet ved å trekke sju kort fra hans dekk. Hvis ingen land (avgjørende for magi og tilkalle skapninger) er trukket på denne første trekk fra dekket, vil en spiller vise sin for hånden til motstanderen, shuffle og tegne igjen.

Turn begynner ved å trekke ett kort fra spillerens eget bibliotek, og deretter spille et land (for eksempel en vanlig eller Forest) kort. Bare ett land kortet kan spilles per spiller sin tur. Neste en spiller kan bruke dette landet, som genererer en mana av dens passende farge (Plain er hvit, og Forest er grønn) for å kaste magi / tilkalle skapninger fra hans hånd. Hvert kort i Magic the Gathering vil ha den avgjørende kostnad i øvre høyre hjørne. Dette vil indikere fargen på mana og mengde er nødvendig for å plassere dette kortet inn i bildet. Noen skapninger og trylleformularer spilles svært raskt, mens mer kraftige staver / skapninger kan ta flere svinger for å bygge opp den nødvendige mana til å kaste. Når et land har blitt brukt for sin mana til å kaste en spell eller tilkalle en skapning inn i bildet, kan det ikke brukes igjen før spillerens neste sving.

Angriper en motspiller

Generelt er skapninger i Magic the Gathering sies å ha "tilkalle sykdom" i at en skapning kan ikke angripe en motstander turn det er brakt inn i bildet. Å angripe en motstander, en spiller "kraner" hans skapning ved å vri den sidelengs for å indikere et angrep er i gang. Hans motstander bruker sine egne skapninger i spill i et forsøk på å blokkere angrepet. Hver skapning vil ha en styrke og seighet verdien nederst i høyre hjørne på sitt kort som angir hvor mye skade det avtaler og hvordan skader det kan ta.

Hvis en spillers motstander har skapninger som er tilgjengelige for å blokkere angrep, skapninger håndtere skade hverandre. Hvis den totale skaden behandles møter eller overgår en skapning seighet verdi, fjernes fra spillet og plasseres i en forkaste haug referert til som "kirkegård". Hvis en motspiller har ingen skapninger i spill for å blokkere, er skaden utdelt direkte til ham (trekke fra hans 20 liv totalt). En skapning kan angripe bare en gang i sving.