Making Learning Math Fakta Moro for eldre tenåringer

Making Learning Math Fakta Moro for eldre tenåringer


Matematikk er ikke lett. Selv Keith Devlin, den "Math Guy" på National Public Radio, erkjenner at matematikk er et vanskelig emne - men han fortsetter med å si at bruk av spill og oppgaver vil forbedre læring. I stedet for den samme gamle drill, prøv å bruke spill som involverer bevegelse og samhandling, puslespill som oppfordrer logikk, hverdagslige situasjoner som involverer matematikk resonnement og din tenåring digitale teknologien ferdigheter å gjøre å lære matematikk mye mer moro.

Craps

Hånden din ungdoms et par terninger og ha henne kaste dem på et bord. Hvis summen av terningene er lik sju eller 11, vinner hun og kan holde rulle. Hvis summen er to, tre eller 12, taper hun. Hvis hun kaster et annet tall, blir at kasteren er "point", og hun kaster terningen igjen. Etter den andre kast, hvis hennes "Point" eller 11-tallet kommer opp, vinner hun. Alle andre tall taper. Spør din ungdoms å skrive ned kombinasjonene avledet fra å rulle terningen. Er det et mønster? Har henne beregne sannsynligheten for å vinne på en rull-til-rull basis, ved hjelp av variablene i spillet - vinnende nummer, mister tall og kasteren poeng.

magisk kvadrat

En magisk kvadrat er en matrise av heltall i en firkant arrangert slik at summen av hver horisontale, vertikale og diagonale rad er samme antall - ". Magic konstant" kjent som Tenåringer kan løse et magisk kvadrat ved hjelp av kjente tall for å finne de manglende tallene, som i algebra hvor du løse X eller Y ved hjelp av kjente komponent. Du kan lage magisk kvadrat med tre, fire eller fem kolonner og rader og ved hjelp av variabler som positive og negative heltall å gjøre det mer utfordrende for tenåringen din.

Everyday Math

Styrk din tenåring matematikk strategi og resonnement ferdigheter ved å ha henne analysere, beregne og kalkulere vanlige daglige funksjoner som involverer matematikk. På en restaurant, har henne finne ut av tips - uten å bruke hennes mobiltelefon kalkulator. Når hun fyller opp med gass, har hennes figur ut miles per gallon. På en biltur, la henne anslå hvor lang tid det vil ta å komme dit ved hjelp av variabler som avstand, hastighet og antall stopp. På en matbutikk, kan hun være ansvarlig for sammenligning shopping ved å sammenligne mengde og enhetspris.

Digital teknologi

Din tenåring mobiltelefon, datamaskin eller håndholdt spillenhet holde henne koblet til hennes verden, men de kan også koble henne til et bredt spekter av matematiske spill, noe som gjør disse enhetene en levedyktig og verdifullt verktøy for læring. Federation of American Scientists samstemte, sier at dataspill lærer strategisk tenkning og problemløsning. FAS President Henry Kelly sier at dataspill kan undervise høyere ordens tenkning ferdigheter og er engasjerende til dagens barn som har vokst opp med teknologi. Det er matematikk videospill som "Dragonbox", en multi-plattform algebra spill, samt programmer som «Brain Tuner" å praktisere matematiske ferdigheter.