Maling Teknikker for blomster og fugler

Natur malerier har fanget fantasien til kunstnere i generasjoner, men som med alle maleri prosjekt, kan det være vanskelig å oppnå ønsket effekt. Fugler og blomster i særdeleshet, med teksturer av sine blomster og kronblad og interessante måter de reagerer på annet lys, kan være vanskelig å gjengi. Maste visse teknikker kan gjøre dette enklere.

Skille mellom faktisk farge og tilsynelatende fargen

Et problem ofte møtt av kunstnere som prøver å male bilder av fugler, blomster eller andre fag i et naturlig miljø, er nøyaktig portretterer både naturlige farger av faget og effekten av lys på den farge. Samspillet mellom lyskilder og gjenstand for et maleri er viktig for alle stilarter av maleri - spesielt impresjonisme - og dette samspillet skal presenteres nøyaktig. Som eksempel på den svarte hetten på en finch; Dette vises blanke i direkte lys, så for å gjøre maleriet synes realistisk, kan dette være representert ved å male en hvit eller blå høydepunkt der lyset treffer den mørkere farge. Undersiden av fuglen kan også lett børstet med en grønnaktig skjær som de bleke blomster litt reflektere fugler omgivelsene.

Oppmykning en bakgrunn Wash

Denne teknikken gjør klar definisjon av grensene for en bakgrunn vask, slik at kunstneren deftly plukke ut de skarpe farger av blomster og fugler med oppsiktsvekkende effekt. For eksempel kan en kontrasterende bakgrunn vask forsterke de subtile fargeinnslag på flankene av en Sidensvans eller Jay med letthet. Imidlertid kan en nedlatende eller overlappende bakgrunn vask ha motsatt påvirke. Etter legging vask, ta en en-tommers flat børste og bruke denne tørr pensel for å myke opp kantene på bakgrunn vask, slik at det ikke er noen overlapping mellom vask og motivet i forgrunnen. Dette skaper et klart definert grensene og gjør maleri skarpere. John Lovett anbefaler å plassere en gammel håndkle rett under maleriet slik at du enkelt kan justere mengden av fuktighet på børsten din.

Maleri Petals i Akvarell

Den subtile tekstur og farge på kronblader kan gjøre dem vanskelig å gjengi i akvarell, men Jims-Watercolor-Gallery.com har noen nyttige råd. Området råder bruk av to tall for 14 rundbørstene, en dyppet i malingen og den andre dyppet i vann og tørkes, slik at det er fuktig. Påføre malingen for å tørke papir på den mørkeste delen av bladet og deretter glatt maling langs lengden av bladet med den fuktige børsten. Dette skaper vakre gradient fra skygge inn lys, og kan brukes til å bygge opp den form og tekstur av kronbladene.

Plassere Subject

Malerier av blomster risikere å falle flatt fordi motivet - blomsten - bare opptar midten bakken. Dette er mindre sannsynlig å være et problem når du maler fugler som de beveger seg skapninger som samhandler med miljøet rundt dem, men det er fortsatt en bekymring som bør tas opp. For å eliminere denne risikoen, Oil-Painting-Techniques.com råder skape et maleri som "blomster dukke opp fra et kompleks av andre hensyn" snarere enn et maleri hvor en formell ordning av blomster er hovedmotiv. Dette kan oppnås ved å lage linjer i forgrunnen som trekker øyet inn og plukke ut visse deler av blomsten, eller ved å kontrastere elementer av motivets farge med at av bakgrunnen for å trekke oppmerksomhet til visse farger og former.