Marbles Card Game Rules

Marbles Card Game Rules


Når du kombinerer en runde kuler med en kortstokk du får "Joker Marbles" kortspill. Dette spillet spiller som en blanding av "Sorry" der du flytte brikker, i dette tilfellet klinkekuler, rundt et bord og tilbake til ditt hjem plass. I stedet for å bruke terningen for å flytte kuler, bruker du en kortstokk med hvert kort verdi som tilsvarer en annen bevegelse beløp for klinkekuler.

Setup

Sett opp spillet ved å plassere fem kuler på fargede start områder på brettet. Be alle spillerne til å gjøre det samme. Shuffle to dekk av spillkort med jokere og lar hver spiller å trekke ett kort. Det høyeste kortet går først og spillet fortsetter med klokken. Stokke dekk og ta ut fem kort med billedsiden ned, ett om gangen, til hver spiller i spillet. Plasser de gjenværende kortene i midten av spillbrettet.

Starter med

Trekke et kort fra sentrum dekk og og legge den til din hånd. Velg ett av de seks kort å spille. Flytt en marmor ut av startområdet ved å spille et ess eller ansikt-kort. Du må spille et ess eller ansikt-kort for å starte bevegelsen. Kast din spilt kort. Hvis du ikke kan spille et kort, forkaste noen av dine seks kort. Etter din tur er avsluttet, spille flyttes til neste spiller som kan prøve å flytte kuler fra startområdet.

Bevegelse

Flytte rundt på brettet ved å spille kort, men merk at ikke alle kortene hjelpe deg å gå videre. Flytt antall plasser som er oppført på kort med en verdi på 2-6, ni og ti. Hvis du spiller en syv kan du flytte en marmor syv områder eller dele flyttingen mellom to kuler i spill. Spill en åtte, og du kan flytte bakover åtte plasser. Bildekort er hver verdt ti plasser, men et ess er bare verdt en plass når de brukes på en marmor allerede i spill.

Jokeren

Spill en Joker til å flytte noen marmor du eier fra startposisjonen til posisjonen til en annen marmor på brettet. Hvis du tar en motstanders marmor sin plass at marmor går tilbake til sin startplass mens du slår med din egen marmor vil sende det til starten på startplass.

Hjem Space

Flytt fargede klinkekuler inn i hjemmet mellomrom, og starter med den første marmor nå lengst plass i hjemmet og den siste marmor nådde den siste plassen. Du må lande på dine hjem mellomrom ved hjelp av en eksakt flytte med kortene dine. Den første spilleren til å flytte alle sine klinkekuler til hjemmet mellomrom er vinneren.

Regler for å huske

Land på motstanderens marmor under avspilling for å sende den tilbake til hjemplass. Når du spiller kan du ikke gå forbi en av kulene med en annen marmor, slik at du må holde brikkene følgende bak hverandre.