Marmor Games for Kids

Marmor Games for Kids


Spille kulene er en aktivitet som kan dateres tilbake hundrevis, om ikke tusenvis, av år. Enkelheten av kulene er slik at det er et bredt utvalg av spill som barna kan spille. Å gi noen ordre til et spill og innføre et sett med regler vil gjøre det mer moro å spille.

Circle Spill

Dette er den enkleste marmor spillet. Tegn en sirkel på bakken med kritt. Hver spiller plasserer tre eller fire kuler i midten av sirkelen. Barna bytter skyting sine klinkekuler fra utsiden av sirkelen i et forsøk på å banke de sentrale klinkekuler ut. Hver gang en marmor blir slått ut av sirkelen, barnet som banket den ut får beholde den. Spillet slutter når alle kulene er slått ut av sirkelen eller alle kulene er fast i sirkelen. Spilleren med flest kuler vinner.

Bun-Hole

En en-fot-bred hull er gravd i bakken. Spillerne står en avtalt stykke unna, og prøver å få sine kuler som nær hullet som mulig uten å gå i. Hver spiller skal ha samme antall forsøk. Det er tillatt å banke de andre spillernes klinkekuler inn i hullet. Etter hver spiller har hatt sine tillatte svinger, spilleren nærmest hullet vinner en marmor fra hver av de andre spillerne. Dette fortsetter til en spiller har alle klinkekulene.

Boss Out

En spiller kaster en marmor på isflaten. Den andre spilleren prøver å treffe den første spilleren marmor. Hvis han bommer, har den første spilleren et forsøk på å treffe den andre spillerens marmor. Dette fortsetter til de to kulene treffer. Uansett hvilken spiller skutt marmor får beholde dem begge. Dette fortsetter til en spiller har alle klinkekulene, eller begge spillerne kan spille en avtalt antall runder.

ni hull

Skjær ni hull ut av et stort stykke papp. Skriv et tall fra 1 til 9 under hver av de ni hullene. Bland tallene opp slik at de ikke er i orden. Plasser en bok i henhold til den ene enden av papp for å gjøre det til en rampe. Spillerne bytter skyter sine klinkekuler inn i hullene. Hvis en marmor går inn i et hull, får spilleren tilsvarende antall poeng. Hver spiller får fem omdreininger, og poengene legges sammen.