Mass Effect 2 Ammo Typer

De ammo typer i "Mass Effect 1" ble ammo krefter i "Mass Effect 2." Disse kreftene blir aktivert av spilleren og vare så lenge strømmen er aktiv. I tillegg til de tre ammunisjonstyper som er tilgjengelige til forskjellige karakter klasser, er det tre ammo krefter som er unike for NPCer og er kun tilgjengelig etter at deres lojalitet er sikret. Som med de andre kreftene i spillet, kan ammo krefter utvikle seg på fjerde rang.

Cryo og Incendiary Ammo

Cryo ammo legger sjansen for at fiender uten skjold eller barrierer vil bli frosset, immobilisering dem og gjør dem sårbare for knuste. Fiender er frosset fast og vil etter hvert tine hvis ikke drept før effekten avtar. Skall, på den annen side, dør umiddelbart hvis frosset. Ammo makt har en fryse varighet på tre, fire eller fem sekunder, avhengig av nivå. Soldater kan Vanguards og infiltratører velge denne makten. Brannstifter ammo konverterer en prosentandel av våpenets skaden til brannskader. Brann skade stopper gjenfødelse, kan brenne gjennom rustning og kan føre til en organisk fiende til panikk. Det er best å bruke mot organiske fiender som regenererer, for eksempel Krogan og Vorcha. Brannstifter ammo konverterer 20, 30 eller 40 prosent av skadene på brannskader i tre sekunder, avhengig av nivå. Den er tilgjengelig for soldaten og Vanguard klasser.

Disruptor ammo

Disruptor ammo påvirker syntetiske fiender og har lignende egenskaper til Overbelastning tech makt. Det kan overbelaste skjold og syntetisk, og kan også føre til våpen overopphetes. Det omdanner en prosentandel av våpen skade for å skjerme og syntetiske skader: 20, 30 eller 40 prosent, avhengig av nivå. På nivå to, ammo gir også muligheten av syntetisk overbelastning for en varighet på tre sekunder. På rang tre, legger det mulighet for seks sekunder av våpen overopphetes. Det er best å bruke mot syntetiske stoffer som Geth og mechs, eller fiender bærer flammekastere. Soldaten og Infiltrator klasser kan velge Disruptor ammo som en kraft.

NPC Spesifikk Ammo

Jack, Garrus og Thane alle få tilgang til en spesiell ammo makt når deres lojalitet oppdrag er fullført. Jack ammo makt er Warp Ammo, som konverterer 15, 25 eller 35 prosent av våpen skade å deformere skade, lik den Warp biotiske makt. Som Warp, er det effektivt mot helse, rustning og barrierer. Hvis målet er for tiden lider av en annen biotiske makt, skaden bonus fra Warp ammo doblet. Garrus får tilgang til Armor Piercing ammo. Det omdanner 30, 40 eller 50 prosent av skade på pansergjennomtrengende skader som er mest effektive mot rustning og helse. Thane er ammo makt er Shredder Ammo, som er mest effektiv mot organiske mål uten skjold, rustning eller barrierer. Det omdanner 40, 50 eller 60 prosent av våpenet helsefare skade. Disse NPC-spesifikke ammo krefter blir tilgjengelige til Commander Shepard når du bruker "avansert opplæring" alternativet på en oppgradering terminal.

Utvikler seg Ammo Powers

Når du øker en ammo makt til fjerde rang, må du velge å utvikle den til en av to alternativer. Det første alternativet utvikler seg det inn i en kraftigere ammunisjon, forbedre skaden, varighet eller blast radius, avhengig av strøm. Det andre alternativet er "Squad Ammo Strøm". Denne versjonen av ammo makt ikke gjøre noen ytterligere skade eller øke varigheten. Det gjør imidlertid, overføre ammo effekter til alle nåværende patrulje medlemmer, enten de har ammo makt eller ikke.