Mastermind Spillet instruksjoner

Mastermind Spillet instruksjoner


Mastermind er en kode-breaking spill som bidrar til å utvikle deduktiv resonnering og logikk ved å kreve spillerne til å utlede hemmelige kombinasjoner av farger med minimale spor. Etter hver av disse sjansene, må skaperen av koden avsløre hvor mange knagger er riktig farge på riktig sted, eller riktig farge i feil sted, eller helt feil. Med denne lille informasjonen, må koden breaker forbedre sin tidligere gjetning å knekke koden. De fleste Mastermind boards gi spillerne åtte eller 10 sjanser til å gjette riktig koden før som krever en inndratt.

Bruksanvisning

1 Gi hver spiller en rolle. En spiller må gjøre koden og gi ledetråder, og den andre må prøve å bryte den. Orientere styret slik at den skjermede slutten vender spilleren som gjør koden.

2 En sekvens av fire fargede pinnene velges av koden maker og plassert i koden skjoldet. Sekvensen kan innlemme en til fire forskjellige farger. De fleste Mastermind boards inneholde minst seks forskjellige farger av pinnene, noe som betyr at kan spilles ikke alle farger på en gang. Koden breaker kan ikke se denne ordningen.

3 Koden breaker plasserer fire fargede pinnene i den første raden.

4 Koden maker bruker viktige knagger å vise riktigheten av de gjettet mønster. En rød nøkkel pinne angir at fargen er korrekt, og i den korrekte posisjon. En hvit nøkkel pinne angir at fargen forekommer i sekvensen, men ikke i den posisjonen. Hvis fargen ikke vises i det hele tatt i sekvensen, gjør koden maker ikke bruke en nøkkel pinne. Nøkkel knagger er ikke plassert på en måte som indikerer hvilken farge plugger viktige knagger tilsvarer.

5 Spillet fortsetter ved å gjenta trinn 3 og 4 til koden breaker riktig gjetter koden eller alle radene i Mastermind styret blir besatt uten gir et riktig svar.

6 Resultat spillet. Koden maker får ett poeng for hver feil gjetning gjort av kode breaker. Hvis koden breaker kan bevise at koden maker gitt uriktige tilbakemeldinger, mottar koden breaker tre poeng og koden maker mister alle punkter. Hvis spillet er ferdig uten et korrekt svar, mottar koden maker 11 poeng.

Hint

  • Gjøre spillet lettere ved å fortelle koden breaker hva viktige knagger forholde seg til hvilken farge knagger.
  • Improvisere uten styret ved hjelp av fargede biter av papir og gjemmer den hemmelige koden i en boks. Koden breaker samler deretter biter av papir i orden, og koden maker gir tilbakemeldinger etter hvert forsøk.
  • Komplisere spill for mer erfarne spillere ved at koden maker å bruke "blanks" i å lage koden.