Math Strategier for barn med lærevansker

Math Strategier for barn med lærevansker


Barn med lærevansker kan ha problemer i matematikk for forskjellige grunner. De kan slite med språket, organisasjon, beregning eller visuelle romlige relasjoner. Gitt de riktige verktøy og ressurser, kan barna lære strategier for å lykkes. Finn ut hvilke tilnærminger arbeid og feste med dem. Det viktigste å huske er å få kreative og opprettholde et positivt læringsmiljø.

mnemonics

Mnemonics kan brukes for alle utdannings fag fra engelsk grammatikk til vitenskapelige formler. Nøkkelen til huskeregler er repetisjon og evne til å skape bilder av mattetimer med sinnet. I matematikk, kan mnemonics hjelpe elevene å huske ulike matematiske fakta, for eksempel subtraksjon låne: "Større bunnen bedre låne" eller etiketter: "King Hector Død Miserable Død Død Meslinger" (det metriske systemet).

Historier og sanger kan også hjelpe barn forholder matematikk til livserfaringer. Det kan være lettere for elever med lærevansker til å huske et matematisk problem for eksempel 3 ganger x er lik 24 når det er en historie knyttet. Likeledes vil en rime sang eller dikt at barna kan synge eller nynne hvert trinn inntil de finner svarene.

Fakta diagrammer og Flash Cards

Fakta diagrammer og flash-kort som fungerer best for visuelle elever. Et faktum diagram brukes for hver multiplikasjon referanse. På X og Y aksene liste over tallene 1 til 10 (12 for eldre elever). Fyll ut de aktuelle svarene inne i rutenettet. Studentene skal være i stand til å bruke sin finger eller tracking-enhet for å finne svar. Fakta diagrammer kan bli gjennomført i studentmapper eller lommer. Lagrede fakta bør Redacted å stimulere hukommelse husker. Flash-kort gir god praksis hjemme. Be elevene å plassere noen kort der svarene ikke er kjent i en egen haug. Quiz studenter inntil alle fakta blir lagret.

Abacus og objekter

Noen barn med lærevansker gjøre det bedre med materielle snarere enn skriftlige problemer. En kuleramme vil hjelpe barn fysisk telle tall som de beveger seg kuler fra en side til den andre. Objekter kan brukes i geometrien for elevene å observere og måle de faktiske dimensjoner av former. Objekter kan også brukes for ord problemer; for eksempel hvis et ord problem bruker appelsiner som et eksempel, elevene bruker objekter for å representere appelsiner. Barn arrangere, legge til og fjerne objekter som de følger hvert trinn. Hvis gjenstandene ikke er tilgjengelig, må elevene tegne figurer og bilder på papir og krysse av eller legge dem deretter.

Bruk hendene

Studenter kan bruke sine fingre som en diskret måte å løse matematiske problemer. Eldre studenter kan finne denne metoden mest gunstig.

Noen lærevansker medfører dårlige organisatoriske ferdigheter. Barn med dette problemet kan bli overveldet når matematiske verktøy er innarbeidet i deres læring. Hendene er nyttig å disse barna, fordi de ikke kan få feilplassert.

Fingre kan brukes til mer enn å telle. I artikkelen "Math lærevansker," LD Online forfatter Kate Garnett tilbyr en hånd øvelse som tillater elevene å raskt finne svar på det niere multiplikasjonstabellen: "Antall som blir multiplisert brettes over ... Studenten teller da antall fingre til venstre for den felles ned finger (i dette eksempelet av 9 ganger 5 er det fire fingre til venstre). Dette tallet representerer titalls sifret (4). Studenten teller da antall fingre til høyre for den brettede ned finger (i dette eksemplet, er det fem fingre til venstre). Dette tallet representerer de sifret (5). Svaret på dette problemet (9 ganger 5) er 45. "

Math Games

Board, data- og videospill undervise matematikk for studenter på alle nivåer av læring. Spill inkluderer flere strategier samtidig, inkludert auditiv, visuell og fysisk kontakt for å hjelpe elevene å lære matematiske begreper på en morsom, avslappet måte. "Sum Swamp addisjon og subtraksjon Game" av læringsressurser er et brettspill som tar barna med på et eventyr mens de lærer å legge til og trekke fra. "Leapster Learning spill Scholastic Math Oppdrag" ved Leap Frog lærer addisjon, subtraksjon, multiplikasjon og geometri som barn "tjene penger" for hver matte oppdrag de fullfører. Spillet belønner riktige svar ved å gi tilgang til arcade spill på visse nivåer nådd. Spør lærere hvilke spill de synes er vellykket eller lage din egen for å gi barn et utvalg å velge fra.