Media vold og dens virkning på den Aggressive Behavior of Youth

Media vold og dens virkning på den Aggressive Behavior of Youth


Eksponering for spill, musikk og mediebilder er en gitt i det amerikanske samfunnet. For foreldre og samfunnsforskere, antyder økende bevis for sterke koblinger mellom medievold og en større risiko for aggressiv atferd hos barn. Langt fra å utøve en rensende effekt, studie etter studie antyder at tankeløst forbruk av voldelige medier fremmer en kultur for aggresjon, ufølsomhet og mangel på respekt.

TV-bilder

Omfattende forskning har dokumentert sammenheng mellom TV-titting og voldelig atferd. Tusenvis av studier har blitt gjort siden 1950-tallet, med alle, men 18 bekrefter sammenhengen, viser en analyse postet av University of Michigan. Etter den tid et barn fyller 18, har han sett om lag 200.000 voldsepisoder og 16.000 mord på TV, finner analysen. Langvarig eksponering for slike bilder desensitizes seere til konsekvenser og reduserer hemninger, noe som gjør voldelig adferd mer sannsynlig.

Videospill

Spille voldelige dataspill - som "Doom", "Mortal Kombat» og «Wolfenstein" - kan øke en persons tilbøyelighet mot aggressiv atferd, følelser og tanker, ifølge forskning utført av American Psychological Association. Selv om forskning fokusert på studenter, hovedforfatter Craig A. Anderson så noe positivt fra å tilbringe timer og timer med spill - som på grunn av sin interaktive karakter, krever spillerne å identifisere seg med den aggressive, sa han.

voldsom Music

Resarchers også sitere koblinger mellom voldelig musikk og atferd. I 2003 HARTFORD Psychological Association gjorde en studie som sammenlignet lytternes svar på voldelige og ikke-voldelige sanger. Resultatene viste at de voldelige sanger økt følelser av fiendtlighet eller trussel uten noen åpenbar provokasjon. Lyttere var også mer sannsynlig å lese aggressive betydninger inn i tvetydige ord. Anderson, hovedforfatter, fant at selv humoristisk voldelige sanger økt aggressive tanker.

konsekvenser

Skifte åpenlyst voldelige media med tilsynelatende godartet bilder er ikke alltid en løsning heller, finner University of Michigan analyse. Hver animasjonsfilm produsert mellom 1937 og 1999 inneholder vold, som blir stadig vanligere i G-karakter animerte filmer og DVDer som de "snille" "måte å løse problemer. Dette kan utgjøre konsekvenser for barn under 8-, fordi de ikke kan fortelle virkelighet fra fantasi, noe som gjør dem mer utsatt for voldsomme medie påvirkninger.

Forebygging / løsning

Fremme media literacy er den mest anbefalte løsningen lagt frem av sosiale forskere og talsmenn barne å motvirke voldsomme medie påvirkninger. Med hjelp fra organisasjoner som overvåker og sporer disse påvirkningene, for eksempel National Institute on Media og familien, kan foreldre begrense eksponering for potensielt skadelig musikk, filmer og dataspill. Andre forskere foreslår å erstatte TV med aktiviteter som stimulerer mental og intellektuell utvikling, for eksempel lesing.