Medieval Party Games

Medieval Party Games


Mange spill populære i løpet av middelalderen er enkle og tilpasningsdyktig nok for enhver samling. De fleste inneholder elementer som vil være kjent, da de er forløpere for mange moderne strategiske og idrettskonkurranser. Mens offisielle regelsett ikke er bevart, og ville ha forskjellig fra region til region, malerier, poesi og juridiske dokumenter gi rom for en grunnleggende forståelse av de tidligste spillene.

krakk Ball

Denne stamfar til både baseball og cricket ble tradisjonelt spilt i påsken. Regler varierte fra sted til sted, men en versjon spilles ved å sette opp et "hjem" og en "base" 30 fot fra hverandre. En krukke står i bunnen og prøver å treffe hjemme med en hemmelig banen. En røren forsvarer basen med en planke eller balltre. Hvis røren treffer ballen i alle retninger han / hun kan kjøre mot klokken rundt basen og hjem. Røren kan ikke stoppe på basen. Fielders kan få røren ut ved å fange ballen før den spretter eller treffer hjem med seg ballen. Når kaster, må fielders stå på undersiden av vatt linje. Det er ingen feil eller streik. Hver inning fortsetter til hver spiller har blitt kastet ut. Fielders kan ikke bruke hansker og ballen skal være myk.

Medieval Bocce Ball

En av de eldste kjente spill, ble Medieval boccia ball spilles på alle typer terreng. To lag med én, to eller fire spillere begynner spillet ved å kaste en golfball størrelse, "Pallino," fra bak en stygg linje. Den samme spilleren som kastet Pallino kaster da bare en av hans / hennes lagets resterende åtte kokos størrelse "boccia" baller. Motstanderlaget tar svinger kaste frem en av sine boccia baller blir liggende i ro nærmere Pallino enn den første kasteren ball. Hver gang et lag lander en ball nærmest Pallino det andre laget kaster, inntil alle åtte boccia baller brukes. Ett punkt er tildelt for hver ball som er nærmere Pallino enn det andre lagets. Spill er spilt til 12 med vinnerne kaste Pallino neste.

Fox og Geese

Fox og gjess spilles på et korsformet bord av 33 plasser. Hver linje av korset er syv plasser lang og tre bred. En spiller, gjess, legger 13 identiske brikker uten tomrommene mellom dem på den ene siden. Reven plasserer en brikke i enhver åpen plass. Både rev og gjess kan flytte en plass i enhver åpen plass på hver tur. Reven, som begynner spillet, fanger gjess ved å hoppe over dem til en åpen plass, mye som brikker. Flere hopp kan forekomme i løpet av en omdreining, så lenge de fox lander i en tom plass. Gjessene, som ikke kan hoppe, må prøve å fange reven slik at han har noe sted å hoppe.