Michigan Rummy Kortsregler

Michigan Rummy Kortsregler


Blant de mange "Rummy" kortspillet variasjoner, kombinerer Michigan Rummy elementene i casino-stil gambling med konkurranse narr av tradisjonelle rummy spill. Hvert spill av Michigan Rummy består av tre til åtte spillere (i alderen åtte år og oppover anbefales), en Michigan Rummy bord pre-merket med åtte kort eller kortkombinasjoner, satser chips (eller noe annet som kan brukes som chips, for eksempel mynter) og en standard kortstokk med 52 kort.

Spilloppsett

Den Michigan Rummy Styret har åtte avdelinger, som hver er pre-merket med et kort eller kort kombinasjon pluss en bonus rommet, og er plassert i sentrum av spillerne der alle kan nå den. Kortene er merket på bordet heter "bonuskort" eller "betale kort" er: (1) ti av hjerter, (2) dronningen av hjerter (3) dronningen og kongen av hjerter, (4) Ace of hjerter, (5) Jack i spar, (6) Kongen av klubber, (7) på sju, åtte og ni av noen sort sammen, og (8) poker bassenget. Hver spiller får like mange satser chips å starte spillet. For å avgjøre hvem som skal håndtere først, trekker hver spiller et kort. Spilleren med det høyeste kortet (to alltid er den laveste og ess alltid være det høyeste) er valgt forhandler.

Begynnelsen Play

Før hver hånd begynner, hver spiller unntatt dealeren plasserer en av deres spill chips i hver av avdelingene i styret, inkludert bonusrommet. Giveren må plassere to brikker i hver avdeling. Giveren enn omhandler en hånd for hver spiller, pluss en ekstra "dummy" hånd, helt til alle kortene i kortstokken deles ut. (Spillere som ikke nødvendigvis motta samme antall kort i hver hånd.)

Dealer s Choice

Hver spiller undersøker nå hånden for å se om den holder noen "bonus" eller "betale" kort, illustrert på bordet. Noen uten et bonuskort er kvalifisert til å spille dummy hånd. Giveren velger først om hun vil bruke dummy hånd; hvis ikke, kan hun selge den til høystbydende, holde budet chips for seg selv. Kun spillere uten bonuskort i hånden kan by på dummy hånden.

Spille

Spillet begynner nå med spilleren til venstre for dealeren, som kan spille det laveste kortet i hånden i hvilken som helst farge. Spilleren som holder det nest høyeste kortet i den fargen spiller det, og så videre til et tall er nådd at ingen holder. På dette punktet, kan den siste spilleren til å spille spille det laveste kortet i hånden enten drakt som er det motsatte fargen på drakten nettopp spilt. (For eksempel, hvis den siste drakten spilte var spar, en spiller kan spille sitt laveste hjerte eller diamant.)

Penger Cards (Bonus kort)

Når en spiller spiller en bonuskort som angitt på brettet, vinner han alle sjetongene som finnes i det kortet huset. (Merk at noen avdelinger krever flere kort spiller for å vinne.) Dermed ett mål av Michigan Rummy er å vinne alle av motstanderens brikker ved å spille bonuskort og vinne dem under hver hånd.

Avslutte Play

Den første spilleren til å spille alle kortene sine vinner sjetongene i midten jackpot rommet, og hånden er over. Etter hånd, spilleren med den beste pokerhånden blant alle sine kort vinner pokerrommet. Eventuelle chips i avdelinger som er merket med uspilte kort forblir i kammeret for følgende runde, og akkumuleres til at kortet er spilt.

Avslutte spillet

Når en spiller går tom for sjetonger, han er eliminert fra spillet. Spillet fortsetter til bare én spiller har sjetonger gjenværende - hun er erklært som vinner.