Mind Control Tricks

Mind Control Tricks


Magiske triks som bruker noen illusjon av "mind reading" eller "mind control" kalles mentalisme eller mental magi. Disse triksene har blitt brukt av mange trollmenn, inkludert Derren Brown. Mentalism omfatter også magiske triks som skaper illusjonen av mind control krefter som telekinese, evnen til å flytte ting med tankene.

bøye~~POS=TRUNC Mynter

Dette ligner på skjeen-bøye effekt utført av mennesker som Uri Geller men bruker en mynt. Spør en tilskuer om du kan låne en mynt. Bytt den med en mynt du tidligere har bøyes ved hjelp av en skrustikke, uten at personen merke bryteren. Later til å konsentrere seg intenst, forklarer at det tar mye av mental anstrengelse. Spør tilskueren til å hjelpe deg ved å forestille mynten bøying. Når han åpner hånden, kan han tro at han bøyde seg mynten med sin egen tankekontroll.

magiske Names

En gruppe tilskuere alle roper navnene som er skrevet på papirlapper. Magikeren plasserer deretter de skriftlige navn i en lue eller bolle og blander dem grundig. Magiker skriver ned et navn, men holder det ut av hatten. En av tilskuerne plukker et navn fra hatten, og det er det samme som en magiker spådd. Dette trikset er gjort av magiker skrive samme navn om og om igjen til tross for forskjellige navn blir kalt ut.

telepatiske Numbers

For dette trikset, sender magiker en tilskuer bort og de andre tilskuerne velge et nummer. Magiker forklarer at han vil telepatisk sende dette nummeret til det andre medlemmet. De andre tilskuer avkastning og legger hånden mot magikerens hode. Begge ser ut til å konsentrere seg og tilskueren avslører nummeret. Dette gjøres ved å magikeren knuger kjeven like mange ganger som det valgte nummeret. Dette trikset krever at den valgte tilskuer være med på triks og fungere som en stooge.

magisk Math

Dette trikset krever mye matematikk og kan være enklere med en kalkulator. Først velger tilskueren et tall mellom to og ni. Fortell henne å multiplisere dette tallet med ni. Dette nummeret vil være to sifre. Fortell henne til å legge inn de to sifrene sammen og deretter trekke fem fra dette nummeret. Fortell henne til å gi det nummeret riktig bokstav. For eksempel vil en være en, to ville være B, og så videre. Fortell henne å velge et land som begynner på bokstaven. Så fortell henne til å velge et dyr hvis navn begynner med den andre bokstaven i det landet. Hun vil ende opp med elefanter og Danmark.