Moro Bibelen Games for ungdom

Spill er en effektiv måte å ha det gøy og lære samtidig. Spille Bibelen spill i kirken eller i religiøse utdanning klasser kan avgjøre en larmende gruppe barn og få dem fokusert på sine leksjoner. Du kan også bruke spill for å teste bibelkunnskap og dele ut priser til vinnerne.

Bibelen Jeopardy

Bibelen Jeopardy er basert på det populære TV-show. Bibelen Jeopardy tar litt forberedelser. Bestem deg for hvor du ønsker å sette opp spillebrettet. Bruk en tavle eller hvit bord for rask og enkel lek, eller du kan lage spillet elementer som kan brukes flere ganger ved å skrive kategoriene og punkt beløp på kartotekkort.

Bibelen Jeopardy Styret består av seks kategorier. Kategoriene kjører horisontalt over toppen av spillbrettet, som vil kjøre lengden på kritt bord. I kolonnene under hver kategori, skrive poengverdien av hver enkelt spørsmål, som strekker seg fra 200 til 1000 i 200-punkts trinn (200, 400, 600, 800 og 1000). Dette betyr at det vil være fem spørsmål for hver kategori, og øker i vanskelighetsgrad basert på poengverdi. Lag dine egne kategorier og spørsmål eller se Ressurser for en nettside som du kan referere til for ideer.

Del gruppen inn i lag. Vend en mynt for å avgjøre hvilket lag som går først. Bestem hvordan lagene vil "summe i", eller signalisere at de ønsker å svare. Det første laget velger en kategori og punkt beløp. Les dem uttalelsen som tilsvarer det sted på brettet. Det første laget som "buzz i" har da en sjanse til å svare i form av et spørsmål. Dersom laget er riktig, er de tildelt poeng. Hvis de er feil, det andre laget (e) har en sjanse til å svare. Teamet som svarer riktig får poeng og kontroll over brettet. Hvis ingen svarer, beholder førstelaget kontroll over brettet. Spillet fortsetter til alle spørsmålene og kategorier er borte. Laget med flest poeng på slutten er vinneren.

Ti plagene aktivitet

Den 10 Plagues aktivitet er en rask og morsom måte å lære om de 10 plagene som hadde hendt Egypt i løpet av Exodus. For å forberede seg på dette spillet, har barn studere de 10 plagene i Mosebok, kapittel 7 til 12. De 10 plagene er listet opp nedenfor i rekkefølge:

Alle de vannkilder slå til blod og drepe alle vannlevende wildlifeFrogsLiceFliesDisease på livestockBoilsHail blandet med fireLocustsDarknessDeath av den førstefødte av alle egyptiske familier

Skriv disse plagene på et stykke papir eller skriv dem inn i et tekstbehandlingsprogram og skrive dem ut. La det være nok plass mellom hver pest å klippe dem fra hverandre. Tenk hvor mange lag du vil bryte din gruppe inn og kopiere siden som antall ganger. Klipp fra hverandre plagene. Hold dem delt opp i grupper på de 10 plagene.

Når du er klar til å spille, bryte gruppen inn i lag. Gi hvert lag et sett av plagene. Den første gruppen for å få dem i riktig rekkefølge vinner.

Sword Drill

Et sverd drill eller Bibelen drill er et klassisk spill som er morsomt og tar ikke mye forberedelser å spille. Det er det perfekte spillet for å fylle tid som helst, og du kan vurdere hvor godt din gruppe kjenner sin Bibel.

Sørg for at alle i gruppen har en bibel. Lag en liste over skrifter eller bare plukke dem tilfeldig. Har gruppen holde sine bibler over hodet. Ring ut et Skrift, inkludert bok, kapittel og vers (for eksempel Johannes 3:16). Den første personen til å lese verset vinner runden. Tildele enkle premier til vinnerne.

Bibelen seier, taper eller spiller uavgjort

Bibelen seier, taper eller spiller uavgjort er løst basert på TV-game show. Lag en liste over bibelfortellinger, husk at disse historiene vil bli trukket i løpet av spillet. Skjær listen hverandre og sette bitene av papir i en bolle.

Bryt gruppen inn i to grupper. Forsyne hver gruppe med en tegning overflate - enten en stor pute av papir eller en hvit bord. Vend en mynt for å finne ut hvilken gruppe trekker først. Har et medlem av den gruppen plukke en bibel historie fra bollen; dette er den personen som skal tegne. Gi den første gruppen ett minutt der personen uavgjorte og resten av gruppen gjetter bibelhistorien blir avbildet. Hvis gruppen gjetter historien innenfor den tilmålte minutter, de er tildelt 10 poeng.

Når minuttet er opp, dersom laget ikke har allerede fått svaret korrekt, blir temaet deretter åpnet opp for alle grupper, og det laget som gjetter riktig svar tildeles 10 poeng. Tildele teamet ytterligere fem poeng hvis de kan fortelle stedet i Skriften hvor historien kommer fra. Fortsett spillet ved å la den neste gruppen plukke en historie og tegne. Gruppene ta svinger frem og tilbake til enten tiden kalles eller historiene har alle blitt brukt. Laget med flest poeng på slutten er vinneren.