Morsomme nonverbale Games

Morsomme nonverbale Games


Verbale spill og aktiviteter er ikke bare moro, men også lære en rekke ulike ferdigheter, som for eksempel muligheten til å observere andre og selvbevissthet. Barn som ikke har nonverbale kommunikasjonsferdigheter kan oppleve forlegenhet, misforståelser og selv sporadisk sosial isolasjon. Hjelpe elevene øve verbale ferdigheter med morsomme spill og aktiviteter.

Å fange kyllinger

Samle klassen og har elevene sitte i en gruppe, vendt mot forsiden av rommet. Ta tre studenter utenfor hørevidde av klassen og instruere elevene til pantomime fange kyllinger foran klassen. Send den første eleven foran gruppen pantomime fange kyllinger. Vent noen sekunder, og sende i den andre eleven og deretter den tredje. Etter noen minutter av pantomiming, har de tre studentene sitte ned og be gruppe studenter hva de tenkte de tre elevene ble miming. Svarene er vanligvis overraskende og ganske humoristisk.

Suits

Ta en bunke med kort, shuffle og gi en kort til hver student. Be elevene om å unngå å vise kortene sine til en annen elev i klassen. Uten å snakke, må studentene samle inn i fire grupper i henhold til de draktene de holder: hjerter, spar, kløver og ruter. Studenter kan bare bruke nonverbal ledetråder for å kommunisere. Den første gruppen å montere i henhold til sine kort vinner spillet.

Følg lederen

Be alle elevene til å sitte i en sirkel, vendt mot hverandre. Utpeke en student som leder av gruppen. Lederen deretter fører klassen i en aktivitet, for eksempel vifte med armene, uten å snakke eller gjøre noen støy. Klassen må kopiere lederen og se lederen for å vite hva som vil skje neste. Utvid aktivitet for eldre barn ved å ha lederen signalisere en klassekamerat med et kyss eller nikk, som lar klassekamerat vet at han er den nye lederen. Fortsett aktiviteten til hver elev har en sving ved å være leder av klassen.

charades

Charades er et klassisk nonverbal spill som er morsomt og spennende for alle aldre. Lag en liste over ord for studentene å kommunisere. Separer klassen i to forskjellige grupper. Gi en person fra den første gruppen et ord at personen må handle ut, for eksempel lesing. Uten å vise hans team ordet, må studenten gi verbale ledetråder for å hjelpe laget sitt gjette ordet. Hvert lag har en estimert tid for å gjette ordene. Laget med flest gjetninger i en bestemt mengde runder vinner spillet.