Morsomme spill å spille i klasse

Midt i en leksjon til elevene, kan du begynne å lure på, "Hvorfor er de ikke betaler oppmerksomhet til meg?" Grunnen muligens stammer fra studentenes kjedsomhet ved å måtte sitte i en pult og lytter oppmerksomt. For å få klasserommet ut av en slik funk, prøve å spille noen morsomme spill som ny styrke deres sinn og kropp.

krøllet

Tillate elevene å bruke sine detektivferdigheter og lære mer om hverandre med dette spillet. For å begynne, gi hver elev et stykke papir og ha dem skrive noe om seg selv på den. For eksempel kan de skrive en personlighet eller fysisk egenskap som «Jeg liker å danse" eller "Jeg har blå-grønne øyne." Når alle elevene er ferdig, fortelle dem til å krølle opp sine notater og kaste dem inn i en åpen plass i midten av rommet. Alle samler rundt notene. La hver elev åpne et notat, og prøve å finne ut hvis notat han har ved å spørre folk spørsmål og bruke sine minner. Spillet slutter når alle har funnet ut alle de notat forfattere.

popcorn

Å fremme samarbeid blant studenter, først sammen alle spillerne i en sirkel. Rop ut et tall og et objekt. Barna må alle gruppe opp i henhold til det nummeret, og prøv å handle kollektivt for å lage dette objektet ut av kroppen sin. For eksempel, hvis du ringer ut "Four. Gressklipper," alle elevene har til å danne grupper på fire og bruke sine kroppsdeler for å se ut som en gressklipper. For å sikre at ingen blir utelatt, telle alle barna før spillet og bare bruke tall som jevnt passer inn i dette nummeret. Etter at barna får nok mosjon, eller hvis du går tom for ideer, avslutte spillet.

Bytte om

Test studentenes minner med dette morsomme spillet. Før du kommer til klassen, ta med klær fra hjemmet som spillerne kan lett skli på over sine klær, slik som belter, hatter, skjerf og solbriller. Del klassen i så mange grupper som du liker av minst fire spillere hver. Den første gruppen linjer opp foran klassen. Slå de andre gruppene rundt som den første gruppen Dons elementene. De andre gruppene mot forsiden av rommet for å se hvem som har på seg hva. Deretter vender seg bort fra fronten av rommet som den første gruppen bytter de klær seg imellom. Etter at de er ferdig, har klassen møte forsiden av rommet. Hver av gruppene snakke seg imellom for å finne ut hvilke elementer fikk slått. Uansett hvilken gruppe gjetter flest brytere riktig vinner runden. Hver gruppe tar en tur iført elementene. Gruppen vinne flest runder vinner spillet.