Morsomme spill for Grade 3

Morsomme spill for Grade 3


Klasserom spill for tredje klasse quiz studenter i morsomme måter samt mulighet for trygg innendørs rekreasjon. Spille akademiske spill trenger ikke å være kjedelig, spesielt hvis du har premier til vinnerne av spill, for eksempel et stykke godteri eller ekstra studiepoeng. Morsomme spill for klasse tre også involvere alle elevene i klassen, slik at du kan spille dem med store og små grupper av barn.

multiplikasjon Bingo

Skriv ut bingo kort fra en mal (se Ressurser). Hver student får en kopi av bingo kortet. Da elevene velge hvilken som helst av de 25 numrene på bunnen av kortet, skriver en i hver rute. Vent noen minutter for elevene å velge tallene. Deretter bruker et sett med flash-kort for å velge en multiplikasjon, addisjon eller subtraksjon faktum. Fjern alle multiplikasjon null flash-kort, bortsett fra en å gjøre det mindre lett. Les problemet høyt fra flash-kort. Studentene må beregne antall og deretter merke det på sine bingo kort om de har riktig nummer. Når elevene lage horisontale, vertikale eller diagonale linjer på kortene sine, de roper "Bingo!" og vinne spillet.

Four Corners

Dette spillet kan spilles for tredje klassinger under en pause eller innendørs fordypningen periode. Heng eller plassere et nummer i fire hjørner av klasserommet. Ett barn legger hodet ned og resten raskt og lydløst gå til ett av hjørnene mens studenten med hodet ned teller til 10. Når du er ferdig telling, kaller studenten ut en av de fire nummererte hjørnene, og noen stående i det hjørnet setter seg ned. Spillet gjentas til bare en student som er igjen som vinner.

Head Up 7 Up

For en regnfull fordypning ettermiddag, kan tredje karakterer spille dette spillet inne også. Læreren plukker syv studenter til å starte som kommer til fronten. En av de sju er valgt som leder, som sier: "Heads ned, tommelen opp." I tillegg til sju valgt, resten av klassen legge hodet ned på sitt skrivebord med tommelen opp. De sju valgt å gå rundt og ta på en tommel hver. Deretter går de tilbake til den fremre og står ved siden av hverandre i en linje opp. Lederen roper, "Heads up, 7 opp." Barna som tommelen ble plukket stå opp og prøve å gjette hvem som valgte dem. Dersom studenten gjetter riktig, erstatter det hun som valgte henne og blir en av de plukkere for neste runde. Dersom studenten gjetter feil, setter han seg.

Jorden rundt

Først oppretter store flash-kort for noen tredje klasse tema som du ønsker å spille spillet med, for eksempel matematiske problemer. Alle elevene sitte i en sirkel. Læreren velger en student for å starte spillet. Barnet står bak neste student i sirkelen til sin rett. Læreren hever flash-kort med tydelig trykt spørsmålet. Den første student i sirkelen for å si svaret blir å stå bak neste person i sirkelen. Hvis en sitter elev sier at svaret før alle andre, må den stående studenten sette seg ned i en egen "vinner" stol. Denne prosessen gjentas inntil en student går helt rundt sirkelen.