Null Dice Spilleregler

Spillet av Zilch krever seks terninger, to eller flere spillere og en hel masse flaks. Annet enn det, er alt du trenger blankt papir og en skriftlig instrument for å holde stillingen, noe som gjør det til en lav pris spillet. Enkel å følge reglene tillater for spillere i alle aldre, noe som gjør det til et morsomt spill for venner og familie likt.

scoring

Terningene er scoret som følger: seks av et slag tilsvarer 6000 poeng; fem av et slag er lik 5000; fire like tilsvarer 4000; helst to trill tilsvarer 3000 poeng; alle tre parene tilsvarer 2000 poeng; en rett tilsvarer 1500 poeng; tre 6s tilsvarer 600 poeng; tre 5s tilsvarer 500 poeng; tre 4s tilsvarer 400 poeng; tre 3s tilsvarer 300 poeng; tre 2s tilsvarer 200 poeng; tre 1s tilsvarer 1000 poeng; en 1 er lik 100 poeng; en 5 er lik 50 poeng. Hvis ingen av de ovennevnte er rullet, scorer du ingenting, nada - Zilch!

For å "komme ombord", eller begynne å score, må en spiller oppnå minst 500 poeng. På påfølgende svinger, må han nå minst 350 for å holde scoring.

Spillets

En tur består av en eller flere ruller terningen. For å starte, ruller spilleren alle seks terninger. Dice som tilsvarer en score - omtalt som en teller - må settes til side, eller frosset. Det kan være mer enn en teller; for eksempel tre 2s og et enkelt 1. Spilleren fortsetter sin runde med å rulle noen terninger som forblir gassform. Turn fortsetter til alle terningene er frosset, eller til spiller kaster ingen tellere. På dette punktet, må spilleren erklære Zilch, og bestå terninger klokken til neste spiller. Poeng blir registrert på slutten av hver runde; bare frosne terninger kan bli telt.

Spilleren har muligheten til å gi terningene når minimum score er nådd. Det eneste unntaket fra denne regelen er en rull som produserer alle seks terninger som tellere. Når dette skjer, må spilleren fortsette sin tur ved å begynne på nytt. Dette blir referert til som "slå hjørnet". Dersom spilleren kaster en Zilch, blir alle punkter tapt.

Vinne

Spillet slutter med den første spilleren til å fullføre en tur med mer enn 15.000 poeng. Hver påfølgende spiller får en siste tur. Personen med høyest sluttresultatet vinner spillet. I tilfelle av stemmelikhet, bundet spillere hver motta en mer roll.

variasjoner

Generelle regler er de samme for alle spill av Zilch; kan du imidlertid finne små variasjoner. Noen versjoner slutte med 10.000 poeng (og inkluderer fire, fem og seks-of-a-kind fra ledelsen), andre ender med 5000 poeng (og inkluderer to trillinger, tre par og fire, fem og seks-of-a-kind fra scoring).

Noen spill lar pyramiding, eller muligheten til å bygge videre på frosne die / terninger med senere ruller. For eksempel, hvis du har en enkelt 5 frosset, og rull to 5s, kan du telle en tre like - i motsetning til tre singler - for mer poeng.

Spill kan også tillate utfordrende. Denne regelen gir hver spiller muligheten til å bruke inntil to svinger - en før 5000 poeng og en after-- å utfordre en bestemt spiller. En utfordring turn må bli annonsert før den terningkast. For den svingen, er totale poengsummen lagt til spillerens score og trekkes fra utfordret spillers score. Hvis kastes en Zilch på den første utfordringen, må spilleren trekke 600 poeng; hvis en Zilch ruller på den andre utfordringen, må 2000 poeng trekkes fra sin score.

Endelig noen variasjoner ringe for å overgå. Med denne regelen på plass, må hver spiller ikke bare oppfyller minimumspoengkrav, må hun toppe resultatet av forrige spillers tur.