Nybegynners guide til Virtual Villagers: A New Home

Den elektroniske spill, "Virtual Villagers: A New Home," gir spillerne muligheten til å ta vare på og fremme en hel gruppe mennesker som har vært strandet på en isolert øy. På sitt mest grunnleggende nivå, spillet krever at spilleren har en tendens til landsbyboernes fysiske behov, som mat og bolig, teknologisk utvikling og oppløsningen av øyas mange mysterier. Spilleren må forsøke å finne en balanse: omsorg for dag-til-dag nødvendigheter, mens du utforsker øya og løse ulike oppgaver skjulte hele.

grunn~~POS=TRUNC kontroller

Kontrollene i "Virtual Villagers" er stort sett begrenset til bruk av musen. Utforsk øya ved å klikke og dra på kartet, beveger overflaten i den retningen du ønsker. Landsbyboere flyttes på samme måte; Klikk på et stammemedlem og dra ham til destinasjonen du ønsker. Ved å klikke på en landsbyboer vil også vise deg hennes informasjon, for eksempel navn, dyktighet og helse. Det finnes også hurtigtaster som kan benyttes i løpet av spillet. Bruk mellomromstasten for å pause spillet, mens du trykker "flykte" vil tillate deg å gå tilbake. Trykk "d" for å få opp detaljer, "m" for å vise kartet, "p" for et puslespill og "t" for teknologi. Nybegynnere bør også vurdere å slå på opplæringen til å hjelpe seg kjent med det grunnleggende i spillet. Dette kan gjøres ved å klikke på "Hjelp" alternativet.

grunn~~POS=TRUNC Strategi

Det første du må gjøre er å mate sultne stammefolk. En nærliggende bær bush vil gi nok næring i begynnelsen, men du vil snart nødt til å finne en ny kilde til mat. Etter noen forsøk, bør landsbyboerne lære kunsten å beite og være i stand til å samle mat selv. Opprettholde et høyt nivå på mat gjør at landsbyboerne å ha fred i sinnet til å fokusere på andre saker. Neste, rette oppmerksomheten mot bolig ved å dra en landsbyboer til noen stillas for å lære ham bygging ferdigheter.

Når alle er matet og huset, kan du flytte en landsbyboer til forskning tabellen, som er funnet på midten av kartet. Her vil landsbyboerne lære naturfag og skape nye teknologier som vil hjelpe til med å overleve. Etter hvert kan du begynne å vokse landsbyen ved å innføre en mann til en kvinne i håp om at en stork vil etterlate en baby på dørstokken. Du kan også lære folk til å bli healere ved å dra et medlem av stammen til en hostende landsbyboer.

Til slutt kan du begynne å utforske øyas gåter. Oppgavene generelt krever en bestemt kompetanse. For eksempel vil noen puslespill trenger en byggmester, noen kanskje de trenger landsbyen tech og så videre. Det er 16 oppgaver ordnede som må løses. Vær tålmodig, da det kan ta mer enn ett forsøk på å få det riktig. Legg merke til de tingene som fanger landsbyboerne nysgjerrighet når de utforsker øya. Ofte er dette hint til løsning av et puslespill.