Offisielle Spilleregler for Checkers Når Hopping en konge med en enkelt

Offisielle Spilleregler for Checkers Når Hopping en konge med en enkelt


Checkers er et gammelt og morsomt spill, hvor spillerne må fange eller stoppe bevegelsen av alle sine motstanderens brikker. Å få en av brikkene til den andre siden av brettet gjør det til en "konge", som betyr den kan hoppe frem og tilbake. Enkle brikker kan fortsatt hoppe over konger, akkurat som de kan hoppe over enkelt brikker.

Ingen bevegelse bakover

Enkle brikker kan ikke bevege seg bakover under noen omstendighet. Dette gjelder selv om det er en konge bak dem. Singelen kontrolløren er faktisk i stor fare for å bli tatt når en konge er lurking bak det. Spillerne må prøve å få sin brikke forsvart fra disse angrepene ved å plassere en brikke i front av det og lage en blokade eller ved å flytte frem mot å bli en konge. Hvis noen prøver å flytte en enkelt brikke bakover for å hoppe over en konge, er dette et ulovlig trekk. Det må tas tilbake umiddelbart, og spilleren må foreta en ny bevegelse for å erstatte den. Det er ingen straff for å lage et ulovlig trekk, foruten farten blir tatt bort fra spilleren og eventuelle konger feil tatt av flyttingen blir plassert tilbake i sin opprinnelige posisjon.

må hoppe

Spillere må alltid ta noen hopp som de kan når det er tilgjengelig. Dette er ikke annerledes når en enkelt brikke hopper en konge. Singelen kontrolløren må gjøre noen hopp som presenterer seg i løpet av spillet. Dette er en taktikk med kongen som spillerne kan bruke til å spikke ned motstandernes brikker. Å plassere en konge foran en enkelt brikke når andre hopp er tilgjengelige vil gjøre kongen ser veldig tiltalende. Men å ha en godt forsvart checker bak hoppet kongen vil gjøre motstanderen mister sin eneste brikke. Dette kan være en ulempe til motstanderen med en konge, men. Han er like forpliktet til å hoppe over en enkelt brikke, og ved hjelp av et godt forsvart offer kan bidra til å eliminere en motstanderens konge enkelt. Dra nytte av denne regelen til enhver tid.

flere Jumps

En enkelt brikke kan gjøre flere hopp over så mange konger som den kan. Så lenge det er mulig å fortsette å gjøre hopp, kan en enkelt brikke fortsette hopping. Imidlertid kan en enkelt brikke ikke gjøre en baklengs hoppe på samme tur det er gjort en konge. For eksempel: en enkelt brikke dobbel-hopper til den siste raden, og det blir en konge. En av hans motspillerens konger er i hopping posisjon når kontrolløren er laget konge. Dessverre for den nylig kinged kontrolløren, kan det ikke gjøre dette bakover hoppe. Å bli en konge regnes som slutten på sin tur. Imidlertid kan konger som lander på den andre enden av brettet gjør dette hoppet.

Ingen Selv Jumping

En enkelt brikke kan ikke hoppe over noen av sine egne brikker. Dette gjelder også for konger. For eksempel har en spiller en brikke i et dobbelt hopp stilling som kan ta en av hans motspillerens konger over hele linja. Men den første brikken i dobbelt hopp er en av sine egne. Han kan ikke hoppe sin egen brikke for å prøve å ta kongen. Dette trekket er ulovlig og vil bli tilbakestilt umiddelbart hvis det er prøvd.