OL Bueskyting spill

OL Bueskyting spill


Bueskyting debuterte i OL i år 1900, ifølge Archeryweb.com; imidlertid standardiserte internasjonale regler for hendelsen ble ikke satt sammen før 1931, og det var ikke før 1972 at bueskyting hendelser ble fast inventar på lekene. I ånden av disse hendelsene, har online spill og konsoll dataspill er utviklet for å gjenskape det sport i OL bueskyting.

Ultrasports Archery

Denne nettleseren spillet spilles fra en side-mot perspektiv, med spilleren ved en ende av skjermen og bueskyting målet på den andre. Spilleren har valget mellom tre distanser, som representerer lett, middels og harde vanskeligheter. Å skyte en pil, holder spilleren nede venstre museknapp, og slipper det å la pilen fly; spilleren må tid skuddet riktig ved hjelp av bar i øvre høyre hjørne av skjermen, som fylles opp når museknappen trykkes ned. Avhengig av vinkel på baugen og spillerens timing, vil pilen enten treffer målet eller bommer på forhånd. Du får poeng for nøyaktigheten av spillerens skudd.

Beijing 2008 Archery

Denne 3D-spill forsøker å gi en realistisk rekreasjon av utseendet og følelsen av OL bueskyting arrangementet. Spilleren ser virkningen fra bak sin Archer karakter, med målet i den andre enden av skjermen. Å skyte, spilleren holder nede venstre museknapp, som bringer opp bullseye målet; spilleren må deretter tid utgivelsen av knappen på riktig måte mens du beveger musen til å styre pilen så nær midten av målet som mulig. Med målet gradvis beveger seg bakover, må spilleren handle raskt, også, siden målet vil snart bli altfor fjern til å treffe.

Mario OL

Utgitt på Nintendos Wii-konsollen i 2007, utforsker dette spillet OL via et vell av minispill, hver fokusert på en idrett og involverer høyt elskede figurer av Nintendo og Sega, inkludert Mario rørleggeren og Sonic the Hedgehog. Den bueskyting mini-spill benytter Wii "nonne-chuk" controller, med spilleren som holder ut kontrolleren foran ham til å trekke sin pil. Spilleren deretter mål ved å plassere mål på skjermen ved hjelp av kontrolleren og slippe når skuddet er foret opp. Spillerne får 30 sekunder på seg til å fullføre hvert skudd og tildelt poeng basert på nøyaktighet.