Om Magic the Gathering tegn

Om Magic the Gathering tegn


Magic: The Gathering ble innført i 1993 og fortsatte med å være en blomstrende collectible kort spillet fortsatt spilt av millioner. Det har gytt en organisert turnering system hvor vinnerne kan gjøre titusenvis av dollar i året. Spillets popularitet har også produsert et marked for relatert materiale, inkludert Magic: The Gathering spill tilbehør, t-skjorter og magi-inspirerte romaner med en eklektisk kastet av fantasifigurer.

Funksjon

Mens noen av de temaer og bilder er lik fantasy rollespill, spill av Magic: The Gathering er annerledes enn rollespill og er mer komplisert enn de fleste andre kortspill. Spillet spilles av to eller flere spillere som er duellerende veivisere. Veiviserne trykker du på "mana" (land kort) til makten staver og skapninger som kan skade motstanderen eller motstanderens skapninger. Målet med spillet er å bruke skapninger og trylleformularer avbildet på kortene for å ta bort livet fra motstanderen din. Enkelte kort tillater for andre seier forhold, men generelt sett, når motstanderen når null liv, mister han. Når kortene forlater spill, går de inn i en haug kalt en spillers "kirkegård", med mindre en spell eller effekt fjerner kortet fra spillet helt.

typer

Magic: The Gathering har ikke "tegn" veien bøker eller rollespill gjøre. Spillerne som samler kortene ikke er "tegn" i den forstand at rollespill deltakerne er. Skapninger på kortene er ikke teknisk tegn. Det er imidlertid en viss mythos som går gjennom navnene på de skapninger - sitater på kort og annet supplerende materiale inkludert magi-inspirerte romaner utgitt av Wizards of the Coast. Tilbakevendende figurer fra tidligere kort sett og romaner har tatt Urza, Mishra, Yawgmoth, Sisay og Glissa Sunseeker. Alle historiene finner sted i et land som heter Dominaria, en fantasiverden med flere plan av eksistens, og tegn en tendens til å være fantasy stifter som trollmenn, krigere, brennevin og medlemmer av kongelige.

Betydning

Kortene blir ofte kalt henvise til disse tegnene, for eksempel spesielle mana kort kalt "Urza gruve" eller "Urza Tårnet", en gjenstand kortet heter "Sisay Ring" eller en spell som heter "Oona Nåde" etter karakteren Oona, dronningen av alvene . De fleste kort sett innføre en ny del av sagaen og dermed nye karakterer. For eksempel tegn refereres til i Weatherlight blokk av kortene er mannskap fra en flygende skip kalt Weatherlight. Den Kamigawa blokk med kort introdusert samurai, ninjaer og mange spesifikke østlige figurer som Takeshi Konda og Princess Michiko Konda.

effekter

Tegn som står sentralt i den større historien er ofte gjort til "legendariske" skapningen kortene. I motsetning til de fleste andre typer skapninger i spillet, kan bare én av hver type Legend være i spill til enhver tid. For eksempel, under gjeldende spilleregler, hvis en spiller har kort "Legendary Creature - Myojin av Cleansing Fire" i lek og hennes motstander kaster en annen kopi av dette kortet, er begge legendariske skapninger satt i sine respektive eiers kirkegårder.

Historie

Magic: The Gathering er et fantasy collectible kortspill oppfunnet av Richard Garfield, og ble markedsført av Wizards of the Coast spillselskap som starter i 1993. Spillet ble basert på modellen som mange andre collectible kortspill er basert på. Ny Magic: The Gathering kort sett kommer ut hvert år, og antallet aktive spillere er anslått til å være i millioner over hele verden.