One Piece kort Spilleregler

The One Piece kortspill er en collectible kort spill basert på pirat anime TV-serien med samme navn. Det er en kamp-basert spill litt lik i stil til andre trading kortspill som Pokemon og Yu-GiOh, bare det bruker sin egen pirat-baserte tema. Som mange andre collectible kortspill, kan reglene være lettere å plukke opp av folk som har sett den animerte TV-serien at spillet er basert på.

start~~POS=TRUNC

En grunnleggende startpakke for One Piece spillet inneholder 64 kort fordelt på to dekk. Den kommer også med en full kamp matte for to spillere å bruke på en gang og en full regel boka. Tilleggskort kan finnes ved å kjøpe booster packs.

kort~~POS=TRUNC typer~~POS=HEADCOMP

Kortene kommer i to hovedgrupper. Tegn kortene er delt inn i flere undergrupper av pirater, sivile, og marinen. Tegnene på en undergruppe vanligvis pleier å fungere godt sammen. Aktivitetskort inneholde ting som spesielle trekk og er vanligvis laget for å arbeide med en bestemt karakter kortet.

Spill Mat

Spillet matte har en kompleks layout. Det er et sted å sette den kortstokken samt alle kortene kasserte i løpet av spillet. Det er tre flekker på dekk for å plassere karakter kortene sammen med kortene som representerer sine tapte helsepoeng. Det er også steder å plassere aktivitetskort og kort andre blir brukt i kamp, ​​og "Bounty Box" brukes til å plassere fanget tegn.

Spill Slår / Combat

På sine svinger, kan spillerne trekke kort, plasserer figurer og andre kort for å hjelpe dem i kampen og kjempe motstandernes tegn. En angripende spiller utpeker en karakter kort og velger en motsatt kort for å angripe. Tegnet med høyere angrep makt mister helsepoeng, som er utpekt ved å plassere kortene med ansiktet ned under treffet karakter. Et tegn utpekt som kaptein kan angripe ethvert motsatt karakter når som helst, inkludert motstander kaptein; men kan en astronaut tegn som er rett over fra en annen astronaut på bordet ikke angripe kapteinen til crewman foran ham er beseiret. Et tegn som mister alle helsepoeng blir fanget av motstanderen.

Vinne

En spiller kan vinne spillet ved å tvinge motstanderen til å gå tom for kort, slik at de ikke kan trekke noen. En spiller som klarer fanger motstanderens kaptein vinner spillet. En spiller kan også vinne ved å ta seks mannskaper fra motstanderen.