"Pac-Man" Strategier

Ifølge PacMan.com, den ikoniske videospill begynte som "Puck Man" i 1980. Selv om "Puck Man" møtt med utrolig suksess, ble navnet raskt endret til Pac-Man. Faktisk, "Pac-Man" ble så allestedsnærværende at næringslivet vedtatt en strategi kalt "Pac-Man strategi." Pac-Man strategi, i henhold til Pac-Man nettstedet refererer til virkningen av en bedrift, i ferd med å bli kjøpt opp, vend retning og i hovedsak "spiser" (tar over) en fiendtlig virksomhet.

Selv om historien til "Pac-Man" er rik og kompleks, er et spill fortsatt et spill. Og som alle andre spill, «Pac-Man» spillere krever visse triks og tips for å vinne.

slå Corners

I et spill av "Pac-Man," du avtale med to fiender --- tid og spøkelser; begge krever fart og strategi for å overvinne. Ifølge Web Pacman, en av de beste tipsene for å unngå spøkelser innebærer å lære hvordan du slår hjørner. Raskt snu hjørner refererer ikke til hjørnene på de fire kanter av et spillebrett, men i stedet "T" og fire-veis kryss hjørner gjennom midten av spillbrettet. Verdien av å snu hjørner er at når du slår hjørner, spøkelsene går ofte rett, ifølge Web Pacman.

strøm~~POS=TRUNC piller

Enkelte punkter på brettet tillate Pacman spise spøkelsene. Når du spiser en av de såkalte "Power piller," spøkelser endrer farge til blå, og du kan spise dem. Web Pacman foreslår å vente til flere spøkelser nærmer deg å spise Power Pill. På dette punktet, vil du få ekstra poeng og ekstra tid til å flytte rundt på brettet uten spøkelser jage deg. Men, ikke fokusere på spøkelser i områder som du allerede fjernet. Går for disse spøkelsene sløser Power Pill tid.

Ghost Personalities

Ifølge Web Pacman, hver spøkelse i Pacman besitter et individ "personlighet". Disse "personligheter" faktisk tjene som prediksjon metoder for fart og handlinger av spøkelse. For eksempel, Blinky (den røde spøkelse) akselererer når du spiser et visst antall prikker, Pinky (den rosa spøkelse) flytter ut av scatter modus før noen av de andre spøkelser, Inky (det turkise spøkelse) reagerer på situasjoner uforutsigbart og Clyde ( den gule spøkelse) gjør ofte feil, for eksempel dreie feil retning.

Av alle spøkelsene trekke seg tilbake til sine "hjem hjørner", ifølge Web Pacman. Blinky flytter til øvre høyre hjørne, Pinky går til venstre, Inky beveger seg til høyre og Clyde hoder til nederst til venstre. Når du ser en scatter begynner å skje, kan du forutsi hvilken retning de forskjellige spøkelser vil bevege seg.