Pendulum Science Butikk Games

Pendulum Science Butikk Games


En elementær pendel har en vekt, betegnet som en bob, forbundet med enden av en streng eller stang som henger fra et dreiepunkt. En pendel bruker tyngdekraften for bevegelse, når den er påvirket av en ytre kraft. Pendlene bruk potensiell energi (lagret energi) når loddet er svingt opp til den høyeste stilling, og kinetisk energi eller bevegelse, når det beveger seg fra det høyeste punktet til den andre enden av buen. Pendulum bevegelse og adferd kan demonstreres på en enkel vitenskap butikk spill, med deltakere og noen grunnleggende verktøy og rekvisitter.

Sted og materialer

Sett sammen en gruppe studenter i en lekeplass utstyrt med en swing sett. Studentene bør ha personlige notatbøker og skrivesaker som å ta notater av hver fase av science spillprosjekt. En lærer eller instruktør bør klart være ansvarlig og klar til å lede elevene ved retning og oppdrag.

Preparat

Plukk ut et fungerende swing, en som tydelig fungerer og er sikker for bruk. Utstyre en student med håndholdt stoppeklokke. Plukk en student å tjene som swing rytter, fortrinnsvis en mindre enn gjennomsnittlig størrelse student for den første fasen av spillet prosjektet. Har den lille student sitte i swing, kropp immobile med bena stille og tilbaketrukket i en posisjon.

Vitenskap Spill Fase 1

Ha en student skyv swing rytter og tilbake av. Har de studentene som har stoppeklokken telle antall individuelle svinger fra en bue til den neste, for en periode på ett minutt. Etter minuttet er gått, har studentene ta det totale antall svingninger i sine notatbøker. Bytt mindre student med en større, tyngre student og har lett puff gjentas. Har stoppeklokken student registrere antall svingninger i 1 minutt for tyngre student. De andre elevene skal registrere resultatene.

Vitenskap Spill Fase 2

Har mindre student presset veldig hardt fra en stående stopp, så swing buen er mye høyere. Stoppeklokken student vil registrere antall svingninger i 1 minutt og ringe ut nummeret for studentene til å ta opp i sine bærbare datamaskiner. Utveksle lettere student med tyngre student, og gjenta den samme harde push. Stoppeklokken student vil registrere svinger og ringe ut nummeret.

Vitenskap Spill Fase 3

Har mindre student får en mild push, deretter begynne å pumpe hans eller hennes ben, hjelpe til fremdriften av svingningene i 1 minutt. Stoppeklokken student vil registrere antall svinger og ringe ut nummeret til de andre.

Vitenskap Spill Fase 4

Har tyngre student får en mild push, deretter begynne å pumpe hans eller hennes ben, hjelpe til fremdriften av svingningene i 1 minutt. Stoppeklokken student vil registrere antall svinger og ringe ut nummeret til de andre.

Resultater og Bestemmelser

Etter fire faser, vil læreren spør elevene spørsmål om hva de observert og registrert, for eksempel: Hvordan gjorde vekten eller massen av de ulike elevene i sving effekt tallene svinger? Hadde tyngre student produsere flere svinger per minutt, og hvis ikke, hvorfor? Hva var forskjellen i antall svingninger av den mindre studenten når den lett puff og hardt trykk ble påført? Hadde vanskeligere kreftene skape flere svinger per minutt? Hvordan masse påvirke sving på en pendel?

Flere spørsmål

Forklar at pumping swing brukt kinetisk (bevegelig) energi, heller enn dissipating energi, og spør hvorfor elevene tror det påvirket antall svingninger per minutt. Spør hvorfor det kalles potensial (lagret) energi når swing er et øyeblikk i ro på toppen av sin bue. Spør hvordan tyngdekraften påvirkes av vekt og økt kinetisk energi.