Penny Arcades History

Penny arkader var "side-show" uten sirkuset. De første spillene var digger kraner som hade godteri, kortspill, biljard-lignende spill som utviklet seg til flipperspill, og mekanisk piano eller band enheter. På midten av 1890-tallet, kinetoscopes hånd-cranked Edison utstilt "peep show" av levende bilder inne i en trekabinett. Av 1905, mange penny arkader ble nickelodeons, den "automatiserte vaudeville", som gikk forut for "big screen" projeksjon filmer.

Pinball

Den Bagatelle biljardspill på midten av 1800-tallet var et glass-toppet trekasse med et kanalisert åpning som tillot baller til å bli drevet på spillebrettet med en pool cue. I 1870-årene ble det våren stempelet for å drive ballene patentert. Den første mynten opererte flipperspill, den "Bally Hoo", ble patentert i 1931. Coin-op pinball var opprinnelig en gambling maskin som anslått odds å veilede spill av spillere eller tilskuere, selv om tilsynelatende betale ut var i gratis spill. Noen jurisdiksjoner, som for eksempel Chattanooga i 1958 utestengt pinball fra arkader.

spiller Pianos

George Gershwin, som består Porgy and Bess og En amerikaner i Paris, sa at han først ble interessert i musikk mens du lytter til Rubinsteins "Melody in F" på en penny arcade spiller piano. Pianoer og keyless pianolas var allerede arkade inventar når Rudolph Wurlitzer, et band instrument distributør, foreslo mynt drift til en musikk-boksen produsenten. Mynt opererte Wurlitzer bandet maskinene var seks fot bred, seks fot høye skap som inneholder faktiske instrumenter. Disneyland Anaheim åpnet i 1956 med en Wurlitzer i femøresarkadens av sin 1901-tema Main Street USA.

1930 og 1940

Penny Arcade forretningsmenn dannet faglige organisasjoner og fått regelmessig dekning i en handel journal, Billboard Magazine. Billboard lansert i 1894 som et nyhetsbrev for skrivere av handbill reklame, og utvidet til å dekke underholdning som sirkus, vaudeville, film, innspilt musikk og TV. Ønsket om faglig anerkjennelse ble også uttrykt i små bevegelser, for eksempel bedrift dress under forkle av innehaver av arkade som åpnet på Coney Island i 1915. Mynt arkade eiere i New Orleans i 1948 foreslo "Krewe av Ops" for Mardi Gras.

Nickelodeon

Film- peep viser opprinnelig markedsført i penny arkader, og etter storskjerm teatre åpnet, arkadespill vedvarte i lobbyene. Begrepet "Nickelodeon" ble oppfunnet for filmselskaper maskiner av arkade eiere i Pittsburgh i 1905. Adolph Zukor, som åpnet "Automatic Vaudeville" arcade i New York, var blant innvandrermennene som forstod det fulle potensialet av nickelodeons for massene. Som grunnlegger av Paramount Pictures, Zukor ansatte inkludert Cecile B. DeMille, Rudolph Valentino, Bob Hope og Marx Brothers.

1950

På 1950-tallet, arkader gjenoppfunnet seg selv i bildet av den nye ungdomskulturen, som tilbyr spill basert på bowling, baseball, fotball, hockey og skytebaner. For eksempel, i 1959 i Philadelphia, publiserte en juke box og arkadespill distributør sin bekymring om ungdomskriminalitet da han åpnet et 7800 kvadrat, aircondition state-of-the-art arcade i et eksklusivt nabolag. Anlegget ble overvåket av en erfaren multi-site teatersjef, sammen med to assistenter opplevd i offentlig skole kroppsøving programmer og en pensjonert politietterforsker som håndteres trygghet ved parkering.