Pinball Spilleregler

Pinball er en flerårig favoritt av video arkader. Disse spillene er vanligvis bygget med en "retro" utseende. Udødeliggjort av The Who og elsket av studenter landsomfattende, flipperspill er en sann stykke moderne kultur.

History of Modern Flipperspill

Den moderne flipperspillet sporer sine røtter tilbake til en enkel mekanisk spill, patentert i 1931, kalt Ballyhoo. Ballyhoo hadde et spillebrett i et trebord, og en fjærbelastet stang lansert en metallkule inn i spilleområdet. Ulike pinner kontrollerte hvilke hull på ballen kan falle inn i, som bestemmes spillerens poengsum. Disse pinnene er husket i den moderne spillets navn, Pinball.

Gjennom 1930-årene, ble spillet bedre på ulike måter. Batteriene ble lagt til den, slik at spillet til å lyse opp og ring bells. Styret var vinklet oppover slik at ballen vil rulle bedre. En liten transformator ble utviklet slik at spillet kan plugges inn i en stikkontakt. En mynt-opererte mekanismen ble oppfunnet for å kontrollere fjærbelastet lansering stang. Med hver forbedring, spillet begynte å ligne mer og mer, vår moderne flipperspill, med sine blinkende lys og bjeller og fløyter.

Treffer scenen i den store depresjonen, flipperspill var alltid populært; det ble raskt anerkjent som billig underholdning for massene, og det fanget på. Etter andre verdenskrig, men pinball egentlig ble myndig. Flipperne, de små spaker nederst i spillet som kan holde ballen i spill, ble lagt til flipperspill i 1947, og på 1950-tallet, flipperspill var i sin gullalder. Spillet har oppholdt populær den dag i dag.

Juks og Counter-juks

I alle score-basert spill, spillerne ser etter den beste måten å vinne. De ønsker å score flere poeng, vinne flere kamper og sette gode karakterer. Pinball har ikke vært noe unntak.

Spillere raskt realisert, med tidlig flipperspill, som ballen kunne manøvreres rundt på brettet ved å treffe bordet, snu den eller vippe til den ene eller den andre. Expert spillerne kunne holde ballen beveger seg rundt til det rørte på høyest poengsum. I 1935, noen produsenter begynte å legge "tilt" alarmer til spillet. Disse var mekaniske enheter som ville låse spillet hvis bordet ble truffet for hardt eller vippet i for bratt vinkel. Moderne spill beholde tilt advarsel. En juks spiller får vanligvis tre advarsler før spillet avsluttes. En ekte Pinball Wizard vil vite hvor langt han kan presse spillet uten å utløse tilt advarsel.

Spillets regler

De fleste moderne flipperspill følge et standard sett med regler. De er mynt operert og tar vanligvis en fjerdedel å starte. Tjuefem cent vil typisk gi en spiller tre baller. Ballene er fortsatt lansert inn i spillet med en fjærbelastet metallstang. Flipper kontrollene er på venstre og høyre nedre hjørner av spillet. Flipperne selv brakett brønnen på bunnen av brettet, hvor ballen faller ut av spill.

For å starte spillet, sette inn et kvartal og trekke tilbake launcher. Jo hardere det er trukket tilbake, jo raskere ballen farten på sin første kastet. Ballen vil rulle til toppen av spillet og rulle ned mot svømmeføtter, aktivere ulike støtfangere, bjeller og fløyter som det gjør, og samle poeng på vei ned. Nederst, bruker spilleren flipperne å slå ballen tilbake i spill. Målet med spillet er å holde ballen i spill så lenge som mulig.