Pirateology Regler

Eventyrlig fredløse i det åpne hav har vært en del av populærkulturen i mange år, men har fått et løft de siste årene i det minste delvis på grunn av storfilmen franchise, "Pirates of the Caribbean». I kjølvannet av denne fascinasjonen kommer Pirateology, et spill basert på guidebok med samme navn. To til fem spillere i alderen 8 år og oppover kan konkurrere som noen av historiens mest vågale og fryktede pirater i et løp for å samle booty. Slapp av, du skjørbuk havet hund, fordi reglene er ganske enkle å lære.

Sett opp

Alle spillerne får syv gull stykker og utdelt tre kort med klokken. Hvert kort har spesifikke instruksjoner om hvilken effekt dette kortet vil ha på spill. Noen av disse kortene kan gi deg en stor fordel eller ulempe. Du kan starte med et mannskap for du sender med en gang, eller du kan bli fanget på Cast Away Island. Uansett hva du får, det er flaks for uavgjort, kompis, og du må gjøre med det du har.

Rull dem Bones

Hver spiller kaster en terning. Spilleren med den høyeste roll går først. Hvis noen ruller er bundet, spillerne rulle igjen før en vinner. Spiller rotasjon fortsetter med klokken. Den starter spilleren spinner et kompass. Hvis kompasset retning ikke kan avtales, spilleren respins. Dersom spilleren har et mannskap kort, ruller han to terninger; hvis ikke, bare en. Spilleren kan flytte antall plasser angitt av sin roll i alle retninger, men han kan bevege seg dobbelt så mange hvis han beveger seg i retning kompasset indikert.
Spilleren må flytte hele antall plasser med mindre han veier anker. Spillere kan veie anker hvis det er en svart "X" langs ruten, hvor de kan samle inn, stjele, eller begrave skatten; eller hvis de kommer i løpet av en til tre plasser i en annen pirat som de kan kjempe.

Winning the Game

Spillerne flytter rundt på brettet samle kort eller mynter i henhold til hver plass symbol. Jo mer skatt en spiller sitter, jo bedre sjanse har han av å bo i spillet. For å vinne spillet må spillerne angripe andre spillere. Den angripende pirat gjør en innsats, utfordrende for en kombinasjon av kort eller mynter, og vinneren tar alt. Battles bestemmes av en terning roll off, der hver spiller kaster terningen og de høyeste roll vinner. Men noen våpenkort har tall på dem som øker antallet som vises på terningen rullet av kortinnehaveren under enhver kamp. Ethvert antall i overkant av 12 (gjennom rullen og våpen forstørrelse) er redusert til 12. Når en spiller ikke har noen mynter igjen, er han ute av spillet. Den siste spilleren til venstre er vinneren.