Preschool spill på Godhet

Preschool spill på Godhet


Bortsett fra de mange leksjonene lært i førskolen på grunnleggende engelsk, matematikk og samfunnsfag, lære å vise godhet mot dine kolleger er en av de viktigste lærdommen du kan lære et barn. For å gjøre denne leksjonen lettere å lære for elevene, spille noen førskole spill som demonstrerer viktigheten av godhet.

Say Something Nice

La elevene sitte i en sirkel og gi en spiller et mykt skum ball. At spilleren kaster ballen til et annet barn, som har å si noe fint om den personen som bare kastet ballen til ham. For eksempel kan elevene si noe fra "Du har en ganske smil" til "Du forteller morsomme vitser." Fortsett spillet før alle elevene har fått et kompliment gitt til dem av sine klassekamerater.

Å gi blomster

Begynn spillet ved å dele gruppen inn i to lag. Line opp lagene på den ene siden av klasserommet noen fot fra hverandre. Velg en spiller fra hvert lag til å sitte i en stol på motsatt side av rommet. Gi de første spillerne i hvert lag en bukett av falske blomster. Når du sier "gå", den første spilleren går til hans lagkamerat sitter på motsatt side av rommet. Han gir henne blomster og sa: "Dette er for deg", og bytter plass med henne, sitter i samme stol. Hun løp tilbake til teamet og hands off blomster til den neste spilleren i kø, sa: "Dette er for deg." Den spilleren som får blomstene har å si, "Takk", mens giveren har til å svare, "Du er velkommen." Det første laget som har hatt alle sine lagkamerater sitte i stolen vinner spillet.

Acts of Kindness

Før kampen, tenke på flere ulike scenarier som representerer godhet eller ondskap. Eksempler på dette er "En gutt gir sin mor en klem" eller "En jente gjør narr av hennes venn." Sitt elevene ned og fortelle dem et scenario, og legger til mer informasjon hvis du vil. Spør elevene om situasjonen representerer en handling av godhet eller en handling av ondskap. Hvis et barn mener hun har svaret, reiser hun hånden hennes. Gi det første barnet som gir det rette svaret et poeng. Etter å presentere flere av disse situasjonene, den spilleren med flest poeng vinner spillet.