Problemløsning Adventure Games

Problemløsning Adventure Games


Eventyrspill som plasserer en dominerende vekt på puslespill-og problemløsning, med plott og karakter samhandling videregående, blir ofte kalt "Myst-kloner," etter den surrealistiske fantasieventyr som startet sjangeren. Vanligvis spilleren er kastet som en oppdagelsesreisende av en nå forlatt fremmede eller fantasiverden som må lære å bruke de bisarre maskiner og språk i en eldgammel sivilisasjon å fortsette i spillet.

Myst-serien

Dette bestselgende grafisk eventyrspill solgt over 12 millioner eksemplarer da den ble utgitt av Cyan Worlds. Så langt det Myst-serien har minst seks kamper i serien, inkludert MMORPG. Spillene foregår i et univers hvor bokstavelig verdener kan være skapt av en mektig fremmed rase ved å skrive bøker om dem. Spilleren er fanget i en serie av disse verdener og må flykte.

Rhem Series

I denne uavhengige serie av Knut Muller, er spilleren en fange i et forlatt underjordisk anlegg. For å unnslippe, må spilleren lære hvordan den mystiske maskiner i anlegget fungerer. Som Myst, vil det være brytere, ringer og knapper overalt, og bruken er sjelden opplagt, og vil ofte være korrelert med maskiner på den andre siden av anlegget.

Schizm: Mysterious Journey

Spilleren i dette spillet fra The Adventure Company tar kontroll over to astronauter som må navigere en forlatt fremmed by full av merkelige maskiner. De to tegnene kan være en stor avstand fra hverandre, men vil ofte må jobbe sammen for å løse det samme puslespillet. Mange av oppgavene krever sette sammen fragmenter av fremmed språk for å forstå bruddstykker av informasjon om hvordan du bruker de ulike maskinene i spillet. DVD-versjonen av spillet har bedre grafikk og noen flere oppgaver enn standard CD-versjonen.

Return to Mysterious Island

I dette eventyrspillet fra franske utvikleren Microids, må en ung kvinne som heter Mina overleve hennes eksistens som en skipbrudden på en øde øy. Spillet er løst inspirert av Jules Verne romanen "The Mysterious Island." De fleste gåtene i spillet, snarere enn å være vilkårlige og pointlessly convoluted maskiner, er direkte relatert til Mina overlevelse på øya, som for eksempel hvordan du oppretter en brann, må en kniv og fange fisk.

Reise

Dette eventyret, inspirert av Jules Vernes historie "Fra Jorden til Månen og Round the Moon", er skapt av det samme teamet som skapte "Return to Mysterious Island" og publisert i USA av Big Fish Games. Foruten de nødvendige bisarre maskiner og logiske gåter, er Voyage fantasi av månens overflate som en eksotisk locale av fargerike fremmede skoger fengende.