Rat-a-Tat Cat beskrivelser

Rat-a-Tat Cat beskrivelser


Rat-a-tat-Cat er et barne kortspill som ble utviklet for å hjelpe barna lære timing og grunnleggende matematiske ferdigheter. Den lærer også strategi og minne bygningen. I 1996, Rat-a-tat-Cat vant Oppenheim Toy Portfolio Best Toy Award. Designet for alderen seks og opp, kan den spilles av to til seks spillere. Hver runde av spillet tar ca 10 minutter å fullføre, og målet med spillet er å ha det laveste punktet poengsum på slutten hver runde.

Bruksanvisning

1 Velg en spiller å være forhandler og en spiller å være medhjelperen.

2 Shuffle dekk og dele ut kortene. Spilleren til venstre for dealeren kutter kortene. Giveren deretter avtaler fire kort, ett om gangen og ned i en rad, til hver spiller. Resten av kortene legges med bildesiden ned, i midten av bordet, som trekkebunken. Den øverste kortet i trekkebunken snus for å starte forkaste haug. Hvis dette kortet er en Peek, Bytt eller Draw to kort, er det plassert tilbake i kortstokken og et annet kort er snudd.

3 Begynner spillet. Hvert kort i spillet har en poengverdi. Ved starten av spillet, til hver spiller kikker på sine to ytre kortene lære punkt verdiene av disse kortene. Deretter spilleren til venstre for dealeren trekker et kort. Spilleren kan trekke fra enten toppen av forkaste haug, eller toppen av trekkbunken. Hvis spilleren trekker fra trekkebunken, kan spilleren bruke den til å erstatte en av hennes kort. Hvis kortet trekkes er et Peek-kort, vil spilleren få lov til å kikke på en av hans fire kort. Hvis Swap kortet er trukket, kan spilleren bytte noen av sine fire kort med alle kort fra en annen spiller. Hvis Draw to kort trekkes, kan spilleren gjøre to svinger på rad. Etter å ha brukt noen av kortene fra trekkebunken, det kortet, eller kortet den brukes til å erstatte, er plassert med forsiden opp i forkaste haug. Hvis spilleren velger å trekke fra forkaste haug, kan de bare trekke det øverste kortet for å erstatte en av sine fire kort. Det utveksles kortet er deretter plassert med forsiden opp i bunken som skal kasseres

4 Vinn runde Spillet ved å ha det laveste kortet poengsum. Hvis en spiller mener de har lavest poengsum og kan vinne runden, kan de ende runden ved å slå på bordet og sier "rat-a-tat katt" på slutten av deres tur. Når de har slått, har alle de andre spillerne en mer sving. Hver spiller snur over sine kort. Spillere erstatte en Peek, Bytt eller tegne to ved å trekke fra trekkebunken.

5 Resultat hver runde ved å legge til punkt verdier av en spiller fire kort til determing sin spillers score. Protokollføreren registrerer hver spillers score. Etter å score, er alle kortene samlet inn og overført til spilleren til venstre for giveren som reshuffles kortene og avtaler neste runde.

6 Avslutte spillet ved å spille for et gitt antall runder eller ved å spille for en viss tid, med spilleren med lavest poengsum vinne.

Hint

  • Hold orden på kortene du du har, slik at du ikke tilfeldigvis erstatte lavmål kort med høye punkt kort.
  • I løpet av spillet, når trekkebunken er brukt opp, shuffle forkaste haug og
  • slår den over til en ny trekkebunken.