Rat-a-tat Cat Instruksjoner

Rat-a-tat Cat Instruksjoner


Rat-a-tat Cat er et kortspill hvor spillerne forsøke å holde sin score så lavt som mulig. Trikset er at spillerne er klar over hvor mange poeng de har frem til slutten av hver runde og tilbringe spillet bytte flere kort i håp om å få kort av lavere poeng. Dette kan gjøres ved å bytte med andre spillere, forkaste kortene, eller ved hjelp av spesielle kort til å kikke på deres nåværende hånd.

Sette opp spill

Begynn med å velge en spiller å være forhandler og en annen spiller for å være medhjelperen. Protokollføreren vil holde rolle gjennom hele spillet. Dealeren stokker kortstokken og deretter avtaler fire kort med bildesiden ned til hver spiller. Uten å se på dem, legger hver spiller sine kort på rad foran seg. De gjenværende kortene i kortstokken blir deretter plassert i midten av spillerne. Giveren slår deretter det øverste kortet over og plasserer den ved siden av dekk: Dette fungerer som forkaste haug.

Spillets

Spillet begynner med hver spiller ser på sine to ytre kort og merke seg det punktet verdiene av hvert kort. Ingen annen spiller skal se disse kortene og etter å ha sett, bør spilleren holder kortene med ansiktet ned i raden. Spilleren til venstre for giveren går først og velger å gjøre ett av følgende:

Tegn det øverste kortet fra bunken som skal kasseres, og bruke den til å erstatte en av de fire kortene han har foran seg.

Tegn det øverste kortet fra bunken og enten erstatte en av sine kort, kast den i forkaste haug, eller utføre handlingen angitt på kortet.

Når du bytter kort, kan spillere ikke se på kortet de erstatter før den har blitt valgt. Etter hvert som spillet utvikler seg, må spillerne huske punkt verdier på hver av sine kort som de ikke kan bli sett på bortsett fra under spesielle omstendigheter.

strøm~~POS=TRUNC kort

Hvis trukket fra kortstokken, gir en Power kort spillere til å utføre en gitt handling. Disse handlingene er som følger:

Peek: Se på ett kort i hånden

Swap: Handel ett kort med en motstander. (Husk at verdien av hvert kort ikke kan sees av en av spillerne under swap.)

Tegn to: Ta en kort fra trekkbunken, enten bytte den inn i hånden eller kaste og trekke et nytt kort som skal byttes eller kastet ut.

Strøm kortene har ingen verdi, og hvis de er i en spillers hånd på slutten av runden. De må byttes for den øverste kortet i stokken, en risiko for spillere som kan ende opp med å trekke et kort med en høy poengverdi.

Seier

På slutten av en runde skjer når på slutten av hans tur, sier en spiller "rotte-a-tat-cat" annonsere at han mener han fikk lavest poengsum. Etter denne kunngjøringen, de gjenværende spillere hver ta en mer sving og deretter alle spillerne avsløre sine kort, og erstatte Strøm kort med kort fra kortstokken. Punktene er lagt opp for hver spiller og sekretæren skriver ned poengsummen. Spilleren med lavest poengsum vinner runden. Etter runden, blir kortene delt ut av spilleren til venstre for den aktuelle forhandleren. Spillet fortsetter for antall runder satt av spillerne i starten av spillet.