Reading Brettspill

Reading Brettspill


I klasserom, leker og brettspill er en viktig del av det pedagogiske læreplanen. Brettspill er ikke bare morsom og interaktiv, men de hjelper i kompetanseutvikling. Ofte når moroa stopper, så gjør utdanning. Entertainment gjennom lesing brettspill holder læringsprosessen spennende. Fysisk, kognitive og språklige ferdigheter er også utviklet gjennom å eksperimentere med lesing brettspill.

Blurt!

Målet med "Blurt!" er for en spiller å være den første til å flytte sin brikke hele veien rundt på brettet. Under hver sving, leser en leser definisjonen av et ord som finnes i barne ordbok. Den første personen til å oppgi ut navnet på ordet hell får å flytte sin brikke fremover i henhold til antall plasser rullet på en terning. Det er ingen straff for å gjette feil. Spilleren til leserens venstre går neste og en ny runde. "Blurt!" er et pedagogisk spill for barn som bidrar til å forbedre ordforråd.

Læring spill: Korte og lange vokallyder

"Learning Games: kort og lang vokal lyder" er en fire-brettspill design med mål om å undervise kort og lang vokal lyder med barnerim. Hvert spill har totalt 25 bildekort. Når et kort er trukket, går spilleren til tilsvarende vokallyd. Den første spilleren til å nå slutten er vinneren. Dette spillet er best egnet for to til fire spillere.

Tri-Words

"Tri-Words" er spill designet for å teste en spillers evne til å lage ord ut av tilfeldig trukket "Tri-fliser." Spillere blir tildelt poeng for sine ord. De fem-sided trekantede stykker (kalt Tri-titler) består av bokstaver og jokere (utpekt av stjerner). Når en spiller har skapt den best mulige ord med hans tilfeldig trukket fliser, er hennes poeng telt, og det er neste person tur. Dette spillet er best spilles med to til seks spillere.

Cooking Up Setninger

Målet med "Cooking Up Setninger" er å flytte rundt på brettet prøver å samle ord kort så grammatisk setninger kan konstrueres. Spillerne flytter rundt på brettet ved hjelp av en rokk. Dette spillet følger temaet for en kokk "matlaging opp" setninger. Setningene trenger ikke å være fornuftig for å være grammatisk. Spilleren med flest grammatiske setninger på slutten av spillet vinner.