Reglene for kortspillet Kemps

Reglene for kortspillet Kemps


De beste kortspill er de som kombinerer akkurat den rette mengden av strategien med riktig mengde flaks. Kemps er et eksempel på en lett-å-lære kortspillet som blander riktig mengde av strategi og flaks. De kortene du får utdelt i Kemps er et spørsmål om flaks. Men å finne riktig signal å kommunisere heldig hånd med partneren din - det & # 039; s der strategien kommer inn.

Målet med spillet

Du samler fire like, for eksempel fire seksere eller knekt. For å vinne, må du kommunisere med partneren din ved hjelp av en nonverbal signal når du har fire like. Du bestemmer før spillet hva signal å bruke. Det kan være alt fra å skrape nesen til å sette alle kortene dine i venstre hånd. Når partneren din merknader du har gjort signalet og har fire like, må han si "Kemps" for at laget ditt for å vinne runden. Hvis du legger merke til partneren din gjør signalet, så sier du "Kemps."

Spillets

Kemps er vanligvis spilles med fire spillere delt inn i grupper på to. Bruk en vanlig kortstokk med 52 kort. Deal hver spiller fire kort og lå fire kort med billedsiden opp på bordet. Spillere ser på kortene i hendene og samtidig bytte kortene på bordet med kortene i hendene prøver å få fire av ett slag. Fortsett til alle spillerne er ferdig med å bytte kort. Etter at alle er ferdig, samle de fire kortene på bordet og sett dem til side i en haug av søppel. Deal fire nye kort med billedsiden opp på bordet og gjenta samme prosedyre. Når du har gått gjennom hele dekket, shuffle søppelet hoper og starte på nytt.

Ringe Kemps

Når du har fire av det samme kortet i hånden, signal til partneren din. Hun trenger å si "Kemps." Likeledes, hvis du ser partneren din signaliserte til deg, sier du "Kemps." Så snart noen sier "Kemps," hun viser kortene sine for å bevise at hun har fire like. Dette avslutter runden.

scoring

Du kan score ulike måter, bare bestemme sammen på forhånd hvilken metode du vil bruke. Du kan spille på at hver gang et lag taper runden de får en brev fra ordet "Kemps." Når et lag staver "Kemps," de mister spillet fullstendig. Du kan også scorer på at vinnerlaget får et poeng for å vinne runden. Bestem hva nummer for å spille til; 15 er typisk. Det første laget til 15 poeng vinner spillet.

Ringe Ingen Kemps

Når du mistenker at en spiller fra det andre laget har Kemps og prøver å kommunisere til sin partner, sier du "Nei Kemps." Det andre laget viser kortene sine. Hvis de har Kemps, vinner laget ditt runden og enten får et punkt eller det andre laget tar et brev (det kommer an på hvilken scoring metode du bruker). Hvis laget ikke har Kemps, deretter laget ditt taper runden, og enten det andre laget får et punkt eller du får et brev.