Regler for 40K Deathwatch

Regler for 40K Deathwatch


Death Kill Lagene er hentet fra eksisterende kapitler av Space Marines. De er frivillige som, for en tid, tjener under inkvisisjonen er Ordo Xenos. De er opplært til å bekjempe spesifikke fremmede fiender og formes til spesialenheter med tilleggsregler og utstyr. De Death Kill Lagene ble utformet for den fjerde utgaven av Warhammer 40.000, som ble erstattet i 2008 av den femte utgaven. Men alle eldre Codices, hæren bøker for de enkelte rasene i spillet, er fortsatt kompatible med femte utgaven regler.

sammensetning

Enhver kraft Imperium, annet enn en bestemt Space Marine Kapittel Codex som Dark Angels eller Space Wolves, kan inneholde en Death Kill team tar opp en HQ sporet til hærens vaktliste. Hvert lag består av en selvstendig karakter, vanligvis en kaptein, og fire til ni Space Marines. A Space Marine kraft, valgt fra Codex: Space Marines, kan i stedet velge å oppgradere en av sine eksisterende enheter. Disse må være HQ, Veteran eller Taktiske squads.

Utstyr

Hver Death Space Marine er utstyrt med strøm rustning affording en 3 + spare. Hans våpen er et bolter og nærkamp våpen sammen med frag granater og melta-bomber. Kapteinen er like væpnet men det kan ta oppgraderinger fra Space Marine Armory funnet i Codex: Space Marines.

spesielle regler

Hvert medlem av teamet har True Grit særregelen. Dette tillater dem å bruke sine bolte som om de var pistoler i nærkamp, ​​noe som gir dem en ekstra angrep i angrep fase. Som eliter, er de alltid finnes i den tykke av kampene; og som sådan, de kommer alltid på bordet via Deep Strike. Dette blir ignorert hvis laget er montert i en Rhino eller Razorback APC.

oppgraderinger

Kapteinen kan oppgraderes til en bibliotekar, som gir ham psykiske krefter, en kraft våpen og en synsk hette. Hver Space Marine kan oppgraderes til en Veteran, noe som gir spilleren økte muligheter i utstyr oppgraderinger. Opp til to vanlige Death Marines kan ha en fra følgende: en spesiell tung bolter utstyrt med suspensors som gjør den til en Assault 3 våpen og inkluderer muligheten til å skyte Hellfire skjell (Heavy en Blast); et bolter med M.40 targeter, noe som gir økt rekkevidde og låsing; en melta pistol; en plasma pistol; eller en Flamer. Veteraner kan ta en power våpen eller makt knyttneve, eller enten en eller to lyn klør. Hele troppen kan gis en Rhino eller Razorback, og kan også monteres i en Drop Pod.

Spesial Ammunisjon

Det er der en Death Kill team kommer til sin rett som hele enheten kan oppgraderes med spesiell ammunisjon. Det er tre å velge mellom: Metal Storm ammunisjon brann foringsrør som fragment, redusere styrke og rekkevidde, men også behovet for nøyaktighet samtidig som bolter en Assault 2 våpen; Inferno bolter, som pakke en mektigere kraft enn vanlige bolter skjell, slik at den kontrollerende spilleren til å re-roll mislyktes-to-vikling ruller; og Kraken Bolter, som har økt drivstoff og panserbrytende egenskaper, øker bolter rekkevidde og rustning penetrasjon.