Regler for å spille Dice

Regler for å spille Dice


Terningspill bringe både ungdom og voksne sammen i en avslappet og morsomt miljø. Terningspill krever lite utstyr, vanligvis bare et visst antall terninger, papir og blyanter. Dette gir fleksibilitet til hvor spill kan spilles. De kan spilles innendørs eller utendørs, et sted hvor et flatt underlag kan brukes til å rulle terningen. Ulike terningspill har spesifikke regler for å vinne spillet.

Bunco

Spillerne bruker tre terninger når du spiller Bunco. For et spill av 12 personer, ville du ha 3 bord med, 4 personer på hvert bord. Én tabell bør ha en bjelle, og ble den høyt bord. For første runde og hver påfølgende runde, du partner med personen over fra deg. Spillere delta i seks runder for hvert spill. Den høye Tabellen starter hver kamp og slutter hver runde med ringing med klokken. Den medhjelperen for hvert bord ruller først.

Spillere tjener poeng ved å kaste alle tre terningene. Spillere får ett poeng for hvert mål nummer rullet for den runden. For rundt ett, tjener nummer en dør et poeng. For hver etterfølgende runde antall runde og målet dysen nummer samsvarer. Spillere får fem poeng for å rulle tre like av noe annet enn målet antall nummer. Mange spillere kalle dette en Baby Bunco. En Bunco oppstår når du ruller tre like til side for mål nummer for den runden. Du får 21 poeng for en Bunco, men du må ringe det ut til å motta poeng. Spilleren fortsetter å rulle så lenge han eller hun scorer minst ett poeng per rull.

Når spilleren scorer null poeng på en rull, terningen flytte til neste person. Spillet fortsetter til et av lagene på høyt bord når 21 poeng. Teamet ringer deretter bell og spille stopper. Lagene med de høyeste poengsummene flytte opp en tabell. Den tapende lag fra det høye bordet flyttes til det lave bordet. Etter seks runder personen med flest seire i løpet av de rundene vinner den generelle spillet. Premiene kan også gis for de fleste Buncos og Baby Buncos.

Farkle

Farkle krever seks terninger, papir og blyant for scoring, og et bord. For å starte spillet, ruller hver spiller en terning. Den høyeste poengsum går først. Den første spilleren kaster så alle seks terninger. Den endelige vinneren av spillet viser det høyeste totalt over 10.000 poeng i den siste runden. Poeng blir tildelt av rullende 1s, 5s, tre-av-en-slag, eller straight (1-2-3-4-5-6) i en rull.

Hver en rullet teller 100 poeng, og hver 5 teller 50 poeng. Tre like på tall 2 til 6 teller 100 poeng ganger antall rullet. For eksempel tre 2s teller 200 poeng. Tre som teller 1000 poeng. En rett teller også for 1000 poeng. Etter å rulle alle seks terningene, kan spilleren skyve til side noen scoring terninger han velger. Han ruller deretter de resterende terningene. Hvis han ender opp med å rulle alle seks terninger og score poeng, får han til å rulle alle seks terningene igjen og fortsette å legge til hans totalt. Hvis helst mens du ruller han ikke scorer, han mister alle poeng for den runden.

Å score for første gang, må hver spiller utgjøre minimum 500 poeng. Etter å ha fått minst 500 poeng, kan spilleren på etterfølgende runder velger å stoppe på noe punkt i hennes roll å legge henne totalt, eller mulighet til å få flere poeng. Igjen, hvis hun ikke scorer på hvert kast, mister hun alle poeng for den runden. Etter en spiller når minst 10.000 poeng og velger å slutte, får hver spiller en runde til med ruller for å prøve å toppe score. Etter at alle ruller, den personen med høyest totalt vinner.

blisters

Blemmer kan spilles med to eller flere spillere. Turgåere under en ekspedisjon oppfant spillet, så målet score for å vinne vanligvis tilsvarer lengden på en tursti. Mange spill til 2145, mil lengden på Appalachian Trail. Spillere rulle seks terninger i spillet, tre par i fargen. Hver spiller tar snur ruller terningen, forsøker å matche tallene.

Eventuelle terninger som passer kalles scoring terninger. Når sammenkoblingen terninger, enten to sammen, to par sammen eller fire like, kan spilleren velge å kaste de gjenværende terningene eller slutten som slår, og legger poeng til hans spill totalt. Når rulle de gjenværende terningene, spilleren enten score flere poeng eller får blemmer. Blemmer betyr at han ruller terningen som ikke parer, og han mister alle poeng for den runden. Hvis spilleren ruller ujevne par (tre eller fem av et slag eller et fullt hus) må han kaste de gjenværende terningene.

Hvis numrene og farge passer mottar spillerne 10 ganger nummeret på en av terningene. For eksempel vil rullende to femmere av samme farge netto 50 poeng. Rullende to femmere i forskjellige farger vil netto 5 + 5 poeng, eller 10 poeng totalt. Hvis en spiller kaster alle seks terninger og score, må han fortsette å rulle ved å rulle alle seks terninger igjen. Som Farkle, når en spiller når den avtalte totale poeng for spillet, får hver spiller en mer tur til å prøve å slå den personens poengsum.