Regler for kortspillet Smear

Regler for kortspillet Smear


Smear, også kjent som Schmier, er en fire-person, trick-ta kortspill som ligner på spillet Pitch. Målet er å bli det første laget til å nå 21 poeng. Flere forskjellige varianter av dette spillet eksisterer. Disse reglene er for det opprinnelige Minnesota Smear.

Trumfkort Rangering

Kortene er rangert på følgende høyeste til laveste orden: ess, konge, dronning, knekt, jick høy joker, lav joker, 10, ni, åtte, sju, seks, fem, fire, tre, og to. En jick er det motsatte jack av samme farge som trumf farge. For eksempel, hvis det trumf farge er hjerter da jick er jack av diamanter. Jokere brukes som ekstra trumfkort. Hvis de begge spilte på det samme trikset, den første joker spilt slår den andre.

Avtale

Giveren roterer med klokken hver hånd. Håndteringen tre kort av gangen, gir dealeren hver spiller totalt ni kort. Giveren legger også fire kort i midten av bordet. Disse fire kortene kalles "pus". Den kitty brukes under anbudsfasen av spillet. Når en spiller har bare ikke-scoring kort i hånden, kan en misdeal bli kalt. Den nåværende forhandler stokker og redeals kortene. Non-scoring kort er treere gjennom niere uansett farge inkludert trumf.

budgivning Regler

Spilleren til venstre for dealeren starter med det første budet alt fra to til fire poeng. Flytte rundt bordet med klokken, må hver påfølgende spiller byr et høyere punkt nummer eller pass. Høystbydende får pus og velger trumf farge. Etter å vite hvilken farge er trumf, alle spillerne kaster ikke-trumf-kort før de holder seks kort i sine hender. Ingen scoring trumfkort kan bli forkastet. Hvis en spiller har mer enn seks trumfkort i hånden, kan ikke-scoring trumfkort kastes. Hver spiller starter spillet med seks kort i hånden.

Spille Hånd

Høystbydende starter runden. En ikke-trumfkort kan føre på første utslaget. Spillerne må følge samme farge hvis det er mulig. Hvis spilleren ikke har drakten ført, kan da noen kort, inkludert en trumf spilles. Laget spiller høyest rangerte kortet i denne runden tar utslaget. Alle triks er tatt må plasseres med ansiktet ned på bordet.

runde Points

Fire poeng tildeles hver hånd. Den "høydepunkt" vinnes av det laget som spilte trumf farge ess. Den "low point" vinnes av det laget som spiller to av trumf farge. Den "jack punktet" går til det laget som tok triks som inneholder kontakten på trumf farge. "Spillet point" tildeles det laget med flest kort punkter i sitt tatt triks. Kortpoeng tildeles slik: Ace er verdt fire poeng, er konge tre poeng, er dronning to punkter, jack er ett punkt, og en 10 er verdt 10 poeng.

scoring

På slutten av hver hånd, de lagene hvor mange poeng de vant på den runden. Det er ingen straff for å gå over budet. Dersom budet ikke ble nådd så scorer ville være negativ beløpet bud. For eksempel, hvis laget bud fem, men tok bare fire poeng da deres poeng vil være en negativ fem for den runden. Hvis et lag passerer stedet for budgivning, kan de fortsatt scorer poeng vunnet på den hånden.

Shooting the Moon

Skyting månen krever en spiller å først kunngjøre sin intensjon om å "skyte månen." Once announcedm spilleren må ta hvert punkt oppført i scoring delen. Hvis en sak er savnet, taper laget kampen. Hvis de lykkes og teamet hadde en positiv poengsum før denne hånden, de har vunnet kampen. Hvis de lykkes og teamet hadde en negativ score, da deres poengsum nullstilles.

Varianter av Smear

Den største forskjellen mellom de ulike typene av Smear er tildeling av runde punkter. Jokere, knekter og jicks tildeles en enkelt runde punkt under hver hånd. Tildelingen av disse runde punktene øker mengden tilgjengelig for bud og muligheten for opprørt.